CookTa

Sajtszósz (tortellinihez, laktózmentes)

2013. augusztus 19. 13:41 - ko123la

Hárman maradtunk a nagyokkal, és volt egy fagyasztásból kiolvasztott tortellini, azt megfőztem még reggel a hűvösben. Gyári szószt nem találtam, így csináltam egy sajátot, és nagyon ízlett, így megörökítjük. Oké, tudom, hogy semmi különös, majdnem csak egy sima besamel, de olyan finom lett ezzel a fűszerezéssel, hogy nem akarom elfelejteni.

Hozzávalók:
(- két zacskó húsos Lidl tortellini sós vízben kifőzve)
- 3-4 evőkanál olaj
- 2 púpozott evőkanál liszt
- 2 dl tej (laktózmentes)
- 2 dl tejszín (ez is laktózmentes)
- 1-2 szelet sajt apróra darabolva (most egy szelet az aldis laktózmentesből)
- 1 púpozott kávéskanál só
- fehérbors
- őrölt szerecsendió
- fokhagyma (granulátum, mert csak az utolsó pillanatban jutott eszembe, és ez volt gyorsan)

Elkészítés:
Az olajon pirítom egy kicsit a lisztet, de nem hagyom megbarnulni. Felöntöm a tejjel, a tejszínnel, csomómentesre keverem, megfűszerezem (a szerecsendió frissen belereszelve), és lassú tűzön besűrítem. A só meglepett, elég sokat felvett. Közben a sajtot apróra darabolom (ollóval, ahogy Nigella szokta az ilyeneket), belebodom azt is, összeforralom, és kész is van. Sokkal jobban ízlett, mint a bolti, és tényleg nagyon ment a húsos tortellinihez.

8 komment
Címkék: sajt

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr205466909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pedróka 2013.08.20. 14:49:14

Rettenetesen primitív recept! Milyen sajt? Ipari trappista? Fokhagyma granulátum? Lidl előregyártott tészta? Nevetséges!

ko123la 2013.08.20. 15:02:24

@pedróka: Hi, kedves pedróka, hadd idézzek: "
"csak úgy magamnak, a családnak, a barátoknak, privát receptgyűjteménynek..."
Szép napot!

русалка 2013.08.20. 18:09:27

a lidl tortellini ezek szerint tej-, vagy laktózmentes? én csak a tescosat ismerem, abban van valami puhasajtféle, még a húsos ízesítésűben is.

voltam nyugdíjas 2013.08.20. 23:31:39

@pedróka: Okoska! Ha nem tudnád, vannak laktózérzékenyek. Na, ők kénytelenek ilyet enni, veled szemben, te nagyeszű.

ko123la 2013.08.21. 15:03:12

@русалка: Hi, őszintén szólva, szerintem ezt nem ellenőriztem le, eszembe sem jutott, hogy lehetne benne, csak arra koncentráltam, hogy a szószt hogy lehet megcsinálni laktózmentesre. Majd megnézem, köszi!

ko123la 2013.08.21. 15:03:44

@pedróka: Ja, megnéztem, Gouda volt, ha komoly volt a kérdés :-)

русалка 2013.08.22. 00:05:15

@ko123la: én mindent ellenőrzök, amióta egyszer beütött a tejcukor valami húskészítmény miatt - állagjavítónak tesznek bele gyakran laktózt vagy tejport, nem tudom, nálatok mennyire komoly az intolerancia, de egészen meglepő dolgok okozhatnak hasfájást (szó szerint:))

ko123la 2013.08.22. 09:59:37

@русалка: Nem annyira durva, inkább az a fontos, hogy legyen most egy féléves komplett megvonás, mert az a remény, hogy a fiamnál még helyreállhat.
süti beállítások módosítása