CookTa

Túrós süti

2014. január 10. 22:34 - ko123la

Az ünnepek alatt nagyon nem én uraltam a konyhát, és egy idő után egy kicsit sok is lett az állandó evésből, így eltelt egy kis idő, amíg újra jó kedvvel tudok gondolni kajákra, vagy írni róluk. Amikorra kezdett megérni bennem, hogy itt lenne az ideje újra valamit csinálni, az Alapkonyha receptjén akadt meg a szemem. Pont annyi (semennyi) munka van vele, ami egy hétköznap délután is belefér, munka után is.

DSC_0276_small.jpg

Hozzávalók:
- 50 dkg túró
- 6 db tojás
- 1 pohár tejföl
- 8 evőkanál cukor
- 7 evőkanál liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja

DSC_0295_small.jpg

Elkészítés:
Néha ez kell, hogy egy bővített mondatba beleférjen az összes meló: a hozzávalókat összekevertem géppel, vajazott-lisztezett sütőformába töltöttem, és 200 fokon 35 perc alatt megsütöttem. Ennyi. Finom lett, bár amikor kivettem, sokkal magasabb volt, aztán egy kicsit összeesett, ha valakinek van tippje, hogy miért, ill. hogy mivel akadályozzam meg, szívesen hallgatom.

DSC_0263_small.jpg

11 komment
Címkék: túró

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr85750039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2014.01.11. 14:51:21

Nem tudom, hogy ennél a sütinél is működik-e, de a piskótát úgy sütöm, hogy a sütő ajtaját kitámasztom egy picit, (fél centi a záródó résznél a nyílás) összehajtogatott újságpapírral például, és nem esik össze utólag a piskóta. Próbáld ki!

Cocu 2014.01.11. 15:12:43

Én 15 perc után néztem rá először, feketére sült már addigra a teteje, és igen, a tetejéről egy réteg felemelkedett baromira. Végül azt le is hámoztuk róla. A túrós ízt alig éreztük, olyan, mint az intelligens krémes íze. Többször nem készül...

gabardin 2014.01.11. 20:32:03

ugyanez a recept volt kb. egy hete, de lehet hogy kettő hete itt az indexen, nem hiszem el, hogy nincsenek újak.
bár a múltkoriban jobbak voltak a képek...

ko123la 2014.01.11. 21:51:02

@élhetetlen: Köszi, legközelebb kipróbálom. Most, ahogy mondod, lehet, hogy annak idején anyukámtól is láttam ilyet otthon.

ko123la 2014.01.11. 21:52:42

@Cocu: Sorry, ahogy látod, nekem nem égett meg a kuglófformában. Mindkettőnknek érdemes lehet megmérni a sütőt, hogy amikor 200 fokosnak gondoljuk, tényleg annyi-e. Karácsonyra kaptam egy sütőhőmérőt, kipróbálom.

ko123la 2014.01.11. 21:54:39

@Hipok Rita: Valóban, ahogy az azt második mondatban leírtam és pontosan be is linkeltem. :-) Ez az blog ilyenekről szól, látok-hallok-olvasok receptet, kipróbálom, és ha jó, leírom ide, hogy meglegyen családi receptgyűjteményként.

Krutzifix 2014.01.12. 07:48:15

"200 fokon" légkeveréses 200 fok, vagy sima gáz, netán elektromos sütő? Már a "massza" olyan lágy volt, mintha sima joghurtot próbálnék megsütni, de bíztam a tojásban... Azután nekem is erősen megbarnult a teteje, míg a közepe gyanúsan lágy maradt - a langyosra lehűlés megvárása ellenére -, így sütöttem még vagy fél órán át, amitől sokat nem változott, de mégis...végül megettük. Valszeg kitépjük a lapot, amire ez a recept került! Természetesen ettől másnak még lehet ez a legjobban sikerült sütije, és én voltam a béna :)!
Az jó, hogy ez a blog a különböző helyeken olvasott receptek kipróbálásról szól, de akkor 1. illene feltüntetni, hogy honnan származik a recept, 2. nem illene ismét feltenni ide, ha már egyszer szerepelt más forrásból. (Az utóbbi nyilván a szerkesztő(k)nek szól...) A többi stimmel!

Krutzifix 2014.01.12. 07:49:44

@Krutzifix: Bocs, így van ez, ha egyből a recepttel kezd az ember! Látom, belinkelted a származási helyet, így az előzőkben írt 1. pont törölve, automatikusan a 2. lép a helyébe! Elnézést a pontatlanságomért!
süti beállítások módosítása