CookTa

Arroz con Pollo

2014. május 17. 18:34 - ko123la

Dél-amerikai rizses csirke

Új sztár született, most, hogy megcsináltam a már régen kinézett receptet. Nekem úgy teljesen újszerű ez az étel, hogy közben teljesen a megszokott körökben tud maradni, és nem kell új ízharmóniát tanulni. Bármennyire is karibi, semmi nincs benne, ami szokatlan lehetne nekünk, és mégis ebben a kombinációban eléri a célt, hogy valami olyan kerüljön az asztalra, ami nem mindennap szokott. Még azzal is kiegészülve, hogy minden gyerek (most összesen 4, egy szállóvendéggel kiegészülve) szívesen ette, még az újaktól annyira idegenkedő kicsi is.

dsc_1837_1_small.jpg

Hozzávalók:
- 1,8 kg csirkecomb (felezve, külön az alsó és felső)
- só, bors, pirospaprika
- olívaolaj
- 5 dl csirke alaplé (vagy rossz esetben fél liter vízben feloldott tyúkhúsleveskocka)
- 1 csomag sáfrány (megnéztem, 0,12 g)
- 1 evőkanál vaj
- 15 dkg bevette durumtészta (lapos spagetti)
- 20 dkg füstölt sonka (nyers, szárított)
- 2 nagyobb fej vöröshagyma
- 5 gerezd fokhagyma
- 2 kaliforniai paprika (egy piros, egy sárga, de nyilván bármilyennel finom lenne)
- 5 szál angolzeller
- 2 csilipaprika
- 2 babérlevél
- 3 paradicsom
- 30 dkg rizs (originál hosszú a szokásos, de nálunk gömbölyű, mert a párom azt szereti)

DSC_0024_small.jpg

dsc_1833_small.jpg

Elkészítés:
A csirkecombokat gazdagon sóztam, borsoztam, meghintettem pirospaprikával is, kézzel alaposan belemasszíroztam a bőrébe, és egy serpenyőben (pontosabban az óriás serpenyőmben) pici olívaolajon először hirtelen, forrón körbesütöttem, aztán egy kicsit visszavéve a hőmérsékletből, szép pirosra (majdnem készre) sütöttem. Közben az alaplevet külön felforraltam, és beledobtam a sáfrányt. Amikor megvolt a csirke, kivettem egy tálcára, és félretettem. A kisült zsírjához adtam az evőkanálnyi vajat, és az 5 cm-es darabokra tördelt száraztésztát kb. 2-3 perc alatt aranybarnára pirítottam. Kiszedtem, és a visszamaradt zsiradékban picit megpirítottam a kicsi, félcentis kockákra vágott sonkát. Utána beledobtam az apróra vágott hagymát, fokhagymát, zellert, a paprikákat, a babérlevelet, kicsit megsóztam, és 5-6 percig pároltam. Itt már tudni lehetett, hogy telitalálat lesz, gyönyörű színes volt a zöldség, és már megjelent az íze is. Utána belekevertem a paradicsomot, a pirított tésztát, beleöntöttem a rizst, a sáfrányos alaplével felöntöttem, egy kicsit összekevertem, végül a tetejére visszaültettem a sült csirkét. Gondosan még ráöntöttem a csirke alól a levét, és fedő alatt 20 perc alatt készre főztem. Ezalatt a rizs és a tészta is megpuhult, és megkapta a csirke is az utolsó simítást.

DSC_0028_small.jpg

2 komment
Címkék: csirke sáfrány

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr786178026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazimonguz 2014.05.18. 18:50:06

Pirospaprikával megszórtad, beledörzsölted. Majd hirtelen erős tűzön körbepirítottad... akkor nem ez van a fotón.
Én kihagynám a pirospaprikát ebből a buliból!

ko123la 2014.05.18. 20:27:50

@igazimonguz: Hi, nem hiszem, hogy pont a pirospaprika integráns része lenne, nyilván anélkül is tök finom. Viszont légy erős, ez van a képen :-)
süti beállítások módosítása