CookTa

Sókéregben sült csirke

2014. december 07. 16:45 - ko123la

Szembetalálkoztam a hentesnél egy szép tanyasi csirkével, és megszólított, hogy csináljak belőle valamit. Ezt a sókérges dolgot már régen ki akartam próbálni, bár nem teljesen új, mert valamikor az őskorban már sütöttünk sóágyon csirkét. Onnan tudom, hogy minden valószínűség ellenére mégsem lesz sós a hús, ezért bátran belevágtam ebbe is. Tetszett is, másrészt ha ránéz az ember a receptre, hogy milyen kevés hozzávalóból milyen kevés macerával lehet egy nem mindennapi főételt tenni az asztalra, akkor még inkább érthető, hogy miért is volt vonzó a recept. A hűtőben még találtam egy kis fokhagymás-fűszeres kisült libazsírt, abban pirítottam hozzá sült krumplit (egy szálnyi apróra vágott zöldhagymával fűszerezve), és ráadásul csodálatos szívsalátát kaptam, a szokásos fejessaláta-öntettel (5 evőkanál cukor, 2 evőkanál ecet, 1,5 kiskanál só, 1 l víz)  meglocsolva tette teljessé az ebédet.

dsc_0328_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 egész csirke
- 4 kg asztali só
- 1 evőkanál egész bors
- 1 citrom leve
- 1 alma
- só, bors, majoránna

dsc_0329_small.jpg

Elkészítés:
A csirkét alaposan fűszereztem kívül-belül. Én nem rajongok a nagyon karakteres zöldfűszerekért, így a só és bors mellett csak majoránna került rá, aki kedveli, annak biztosan nagyon bejöhet kakukkfűvel vagy rozmaringgal is. Az almát meghámoztam, és negyedelve a csirke hasába tettem. A sót egy nagy tálban annyi vízzel kevertem el, hogy jól tapasztható masszát kapjak. Ebbe még a szemes borsot és a citrom levét is belekevertem. Egy tepsi aljába egy jó centis réteg sót tettem, erre ráültettem a csirkét a mellével felfelé, és alaposan körbetapasztottam a sóval, úgy, a kéreg tökéletesen zárja körbe a húst. Ahogy bemegy az egész a sütőbe, a só gyorsan egészen keményre szilárdul, és így a saját gőzében tud puhára sülni a hús. 180 fokon 2 órát sütöttem, aztán lekaptam a fedelét - látványosan nagy darabban, egyben jött le, és még 15 percet rápirítottam grill alatt a tetejére. Sajnos  a bőre hozzáragadt belülről a fedélre, azt nem lehetett megmenteni. Az egésznek annyi a problémája, hogy alig lehet belőle annyit csinálni, hogy ötünknek elég legyen az egy madár.

Szólj hozzá!
Címkék: csirke

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr456964699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása