CookTa

Magyaros zöldborsóleves csipetkével

2017. április 02. 17:25 - ko123la

Nálunk eléggé másféle zöldséglevesek mennek, de egy vidéki úton egy kedves kis étteremben szembe jött ez, megkívántam, és kísérletképpen főztünk egy ilyen paprikás verziót. Teljesen rendben van ez is, a saját csipetke nagyon fel is dobta, ha éppen ehhez van kedvünk, meg alapanyagunk.

dsc_1394_large.jpg

Hozzávalók:
- 1 fej vöröshagyma
- 4-5 szál sárgarépa
- 2 evőkanál liszt
- 1 kg zöldborsó (tökéletes a fagyasztott is)
- 1 szál angol zeller
- 1 kis csokor petrezselyem
- só, olaj
- 1 zöldségleves-kocka
- 2 teáskanál pirospaprika

Elkészítés:
Olajon puhára párolom az apróra vágott vöröshagymát, majd rádobom a felkarikázott répát. Nem kell sajnálni az olajat, kell a pároláshoz is, és ahhoz is, hogy a paprikának legyen miben rendesen feloldódnia. Pár perc után lisztet hintek rá, azt is szépen megpirítom. Rászórom a pirospaprikát, jöhet a zöldborsó, a zeller, felöntöm annyi vízzel, hogy épphogy ellepje a zöldségeket. Felforralom, leveskocka (ha valakit zavar, nagyja ki nyugodtan), megsózom, beledobom a petrezselymet és a szárzellert, és lassan készre főzöm. Ennyi leveshez 25 dkg lisztből, 2 tojásból, egy teáskanál sóból egy pici vízzel gyúrtam csipetkét, azt külön vízben főztem.

Ha tetszett, kövess a Facebookon is a CooktaBlog oldalon!

3 komment
Címkék: zöldborsó

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr4912395751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2017.04.03. 14:35:27

Szerencséd, hogy öreganyámnak szólítottál, (azaz odaírtad, hogy nem kötelező a leveskocka). Én ebből a levesből a vöröshagymát is kihagynám, sokat ront a többi zöldség ízén, helyette tennék fehérrépát, vagy paszternákot. De, tulajdonképpen a csipetkéről akartam írni. Ha nem teszel hozzá vizet, (a liszt csak kb., amennyit felvesz a keményebb tésztához a tojás), nem kell külön kifőzni, belefőzheted, nem ázik el. A másik, hogy, egy film alatt meg lehet csinálni több adagot, és, ha van egy konyharuhányi területed, akkor meg lehet szárítani. Kicsit tovább kell főzni, de ugyanúgy tudod, hogy mi van venne. Szép a leves, kóstolni sajnos így nem lehet.

ko123la 2017.04.03. 14:46:53

Hi, a leveskocka azért nem ördögtől való, elfér benne, és nem változtatja meg igazán a karaktert. A hagyma most fontos volt, pont egy ilyen menzai verziót akartam - de ha nem, egyben akkor is szoktam tenni bele. Valóban, a fehérrépa mindenképpen kötelező elem lenne - ha aznap éppen lett volna otthon :-)

Köszi a tippeket a csipetkéhez, én is simán belefőztem volna, de a párom azt nagyon nem szerette volna, tehát külön főtt. És ha már többet csinálunk, akkor nem kiszárítva szoktuk eltenni, hanem megfőzve a fagyasztóba. Szárítva mennyi ideig teszed el?

élhetetlen 2017.04.04. 12:47:20

@ko123la: A leveskockát hagyjuk. Úgy öt évenként bedőlök a reklámnak, veszek, belefőzök egyet valamibe, aztán sürgősen elpasszolom a maradékot, mert nekem is van olyan ismerősöm, aki szereti. Én úgy érzem, hogy mindennek ad egy olyan egyforma beütést, és nekem a karalábé leves ne hasonlítson a borsóleveshez, de ez magánügy. A csipetke. Ha nem lehet belefőzni, hát nem lehet. Csak egy régi eset, három éves körüli volt az unokaöcsém, én voltam vele, főztem az esti kakaóját, és beletettem a cukrot a tejbe, hogy olvadjon. Majd elszállt, verdesett a karjával, és pánikolt, hogy elrontottad, elrontottad, azt a végén kell beletenni. Hát valahogy így. Hogy meddig áll el a szárított? Nem tudom, gondolom, mint bármelyik száraz tészta. Két hónap már volt. Azért szárítom, mert a mélyhűtőm állandóan tele van, a sóskát, spenótot, tököt, zöldbabot kapom, a spárgát veszem, és gondot okozna megtalálni egy lecsúszott kis zacskót.
süti beállítások módosítása