CookTa

Serpenyős garnéla

2017. április 02. 18:53 - ko123la

Ritkán jutok olyan helyre, ahol friss rákot lehet kapni. Most éppen a Metróban csábított el a garnéla, és egy gyors szombati ebédnek képzeltem el. A rákot annyira egyszerűen készítettük el, amit egy ilyen minőségű alapanyag megkövetel, semmi különleges, csak hagyni érvényesülni a saját ízét. Köretnek összedobtam hozzá egy arrabbiata pennét (hmmm, lehet, hogy az még nincs is fenn a blogomon?, de mindegy, csak sok fokhagyma, sok csili, és paradicsom kell bele), de ha van egy rendes leves előtte, akkor bőven elég lehet a rák is főételnek, amihez remekül passzol a főzéshez is használt fehérbor. Jó, hogy volt annyi, hogy nem kellett beosztani, 20 dkg fejenként elég volt, és nagyon finom volt. Nem is olyan drága, gyakrabban el kell menni venni.

dsc_1398_large.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg garnéla
- 4 nagyobb gerezd fokhagyma
- 2 csilipaprika (nekem 5-6 centisek voltak)
- 4 evőkanál vaj
- 4 evőkanál olívaolaj
- 1 dl fehérbor
- 1 evőkanál apróra vágott petrezselyem

Elkészítés:
A fokhagymát és a csilit egészen apróra vágtam. Az olajjal felhevítettem a vajat, egy egész nagy serpenyőben, amiben egyben belefért a rák. Ha csak kisebb van, akkor inkább két körben érdemes csinálni. A serpenyőbe tettem a fokhagymát és a csilit, majd egy perc után a rákokat is - vigyázni kell, hogy a fokhagyma ne égjen meg. Egy deci fehérbor (száraz, karakteres bor legyen, most nekem Gere olaszrizling), ez segít, hogy a vajas alap fellazuljon, és szépen bevonja a rákokat. Átforgattam egy párszor, és 5-6 perc alatt készre főztem. A végén megszórtam a petrezselyemmel díszítésnek.

dsc_1396_large.jpg

Ha tetszett, kövess a Facebookon is a CooktaBlog oldalon!
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr3112395799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása