CookTa

Karamelles-grillázsos csokitorta

2017. október 07. 09:51 - ko123la

A receptet a facebookon lájkolta egy barát, aztán el is feledkeztem róla, pedig nagyon csábítóan nézett ki. Aztán nagy nehezen megkerestem a forrást, az Ízbolygó FB-oldalon volt. Ha el is lehet képzelni durvábban túlzó édességet, akkor is csak nehezen - egy-egy réteg vajas kekszalap, egy mogyorós karamell, és egy jó tejszínes csokikrém, díszítésnek még mogyorós grillázs - külön-külön is sok, egyben meg... De éppen ez a szép, és tényleg jó az összhatás. Az eredeti receptben sós mogyoró szerepelt, ami ma nagyon trendi, de nem nekem nem mindig jön be, másrészt a mogyorós grillázs nálunk is megy néha, ahhoz meg nem sózott mogyoró volt otthon. Így én nem a sós karamellás és grillázsos verziót választottam; aki nagyon a különlegességre hajt, annak ugye linkeltem az eredetit. Rá kell szánni az időt, nemcsak az elkészítés hosszú, ahhoz, hogy igazán szép legyen, és rendesen megdermedjen, illene egy éjszakát kapnia a hűtőben. Ahogy két képen is lehet látni, ezt nálunk nem igazán sikerült kivárni. Viszont másnapról is van egy kép, ahol a lányom még egy kicsit tejcsokis-karamellás díszítéssel tovább tetézte a bűnözést. Addigra lett igazán szépen vágható, és elegánsan fényes a csokibevonat is.

dsc_0511_large.jpg

Hozzávalók (26 cm-es torta):

Alap:
- 25 dkg darált háztartási keksz
- 2 evőkanál kakaópor
- 1 dl tej
- 10 dkg vaj

- 10 dkg cukor

Karamell:
- 23 dkg cukor
- 1,5 dl tejszín
- 10 dkg vaj
- 10 dkg (sós) mogyoró

Csokiréteg:
- 25 dkg étcsoki
- 15 dkg tejcsoki
- 3 dl tejszín
- 6 dkg vaj

Díszítés, (sós) mogyorógrillázs:
- 10 dkg cukor
- 5 dkg mogyoró durvára vágva

dsc_0530_large.jpg

Elkészítés:
Az alaphoz a kekszet és kakaót összekevertem, meglocsoltam az összemelegített vaj-tej-cukor kombóval, összedolgoztam, és a tésztaformába simítottam, kívül egy kis peremet kialakítva. Félretettem kihűlni.
Jöhetett a karamellréteg. Egy serpenyőben a cukrot alacsony lángon, kevergetés nélkül karamellizáltam, hozzáadtam a tejszínt és vajat, majd a kicsit megvágott mogyorót (a forrásrecept egyben adta bele a mogyorót, én szerettem volna, ha egyenletesebben oszlik el). A kekszalapra simítottam, és ezt is kihűtöttem.
Harmadik lépcsőben a csokikat és a vajat mikróban, alacsony fokozaton, közben többször megkeverve összeolvasztottam (tudom, lehet, hogy vízfürdő felett kellene a könyv szerint, de soha nem volt bajom a mikrós csokiolvasztással, tehát most is így, kényelmesebben csináltam). Tejszín, azzal is alapos keverés, és simítólapáttal egyenletesen rákentem a karamellre. Ez is ment a hűtőbe.
Végül jöhetett a grillázs, újra cukrot karamellizáltam, bele a mogyoró durvára vágva, majd sütőpapírra borítottam kihűlni. Amikor megdermedt, összetörtem, és körben a torta szélét feldíszítettem.
Ekkor készen is lett volna, ha nem jött volna még a várakozás, de hát ugye meséltem, hogy szebben lehet vele dolgozni, és sokkal jobban is mutat, ha kap egy egész éjszakát a hűtőben, tehát érdemes várni, hogy csúcsformában tudjon meghódítani bennünket.

dsc_0520_large.jpg

 

Ha tetszett, kövess a Facebookon is a CooktaBlog oldalon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr2012871088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása