CookTa

Hókifli

2013. október 19. 18:18 - ko123la

Hát, éppen vívódok rajta, hogy megéri-e ennyi macera a külön kiszúrkodás-töltögetés műsorral, de a végeredmény elég jó lett, hogy talán érdemes legyen megismételni. A nagylányom elég sokat segített, ha legközelebb is rá lehet venni a gyerekeket, hogy együtt csináljuk, akkor nem akkora meló. Különben a tészta maga gyors és egyszerű, és teljesen egységes mindenki abban, hogy kell csinálni, nem kellett nekem dönteni a variációk között. A felét nagymamám különleges szilvalekvárjával töltöttem, a másik felébe mákos töltelék ment - a mákos határozottan népszerűbb volt, pedig nekem a lekváros ízlett jobban. Kegyetlenül nagy adagot csináltam, mert unom, ha ennyi munka után 1-2 darab jut csak mindenkinek (a képen kb. a harmada van az egésznek).

20131019_163755_small.jpg

Hozzávalók:
- 80 dkg liszt (most fele rétes, fele sima)
- 50 dkg margarin
- 4 dl tejföl
- 2 csipet só

Töltelékhez:
- 10 dkg őrölt mák
- 5 dkg cukor
- egy citrom héja reszelve
- fél citrom leve
- 0,5 dl tej (amivel még sűrű, krémes tölteléket kapunk)

Elkészítés:
A lisztet és a margarint a tejföllel és a sóval gyorsan tésztává gyúrjuk. Egy kicsit én pihentettem a hűtőben, hogy ne legyen a kéz melegétől túl lágy. A hűtőből kivéve több menetben szép vékonyra nyújtottam, alaposan lisztezett deszkán, 6-8 centis kiszúróval köröket vágtam belőle. A körök közepére ment a töltelék, félbehajtva összenyomtam a szélét, aztán feltekerve megformáztam. 200 fokos sütőben 12-15 percet sütöttem. Ahogy kivettem, még melegen porcukor és vaníliás cukor keverékébe forgattam.

Szólj hozzá!
Címkék: mák

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr725586882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása