CookTa

Sous-vide szűz

2016. június 17. 08:23 - ko123la

Lassan kezdenek megjelenni itt a blogon is a sous-vide fogások, ami jó, értelmet kell adni visszamenőleg a beruházásnak. Lelkesebben is próbálkozom, amióta van olcsó fólia (a gyári darabja kb. egy ezres, a mostani, ami szintén kifejezetten erre a célra készült, tökéletes a vákuum-gépbe, meg harminc forint). Sertésszűzzel már lőttem egyet korábban, de nem lett az igazi, ki kellett érlelni a netes infók alapján, hogy kell jól megcsinálni. Ez most olyan lett, amit az ember szeret látni, puha, tökéletes, rózsaszín, szaftos, ahogy kell. Az áttörést a brine, a sós leves pácolás hozta, ami biztosan puhította is, másrészt az erősebb sóoldat fertőtlenítette is annyira, hogy a korábbinál sokkal alacsonyabb hőfokon merjem elkészíteni, ami a kulcsa volt annak, hogy ilyen finom legyen az eredmény. Többen többféle koncentrációra esküsznek, végül értékelgetve a dolgot, én 8%-os só és 2%-os cukoroldatnál maradtam. Zöldbors-mártás volt hozzá, egyszerűen amikor felnyitom a fóliát, és ott a húslé, máshoz nincs kedvem, ez meg mindig sokat emel az élményen. Pluszban még barnarizs került a tányérra, annak ízessége is illett a szűzhöz.

dsc_0098_small_1.jpg

Hozzávalók:
- 2 db tisztított sertésszűz
- 8 dkg só
- 2 dkg cukor
- 1 liter víz
- bors, fokhagyma-granulátum, majoránna, kakukkfű
- sütéshez vaj és olaj

dsc_0095_small.jpg

Elkészítés:
A húst este a sós-cukros oldatba tettem, az éjszakát a hűtőben töltötte. Reggel kivettem, lemostam, nagyon forró olajon körbepirítottam, kicsit hagytam hűlni. Sózni a pácolás után már nem kell, őröltem rá borsot, meghintettem granulált fokhagymával. Egy kis zöldfűszer feldobja, én majoránnát és kakukkfüvet tettem rá, óvatosan kis mennyiséget - a só és fokhagyma bőven elég fő ízesítőként. 4 órát 56,5 fokon töltött a gépben, ahogy írtam, ennyi idő alatt puha, és ilyen hőfokon kész, de szaftos és rózsaszín lett. Kivettem, a húslevet feldolgoztam zöldbors-mártásnak (ezt már több helyen leírtam, pl. a sous-vide rib-eye receptjében). A húst teljesen leszárítottam, és darabka forró vajon mindent oldalt megkapattam fél perc alatt. Egy kicsit hagytam állni, és utána szeleteltem csak fel.

Ha tetszett, kövess a Facebookon is a CooktaBlog oldalon!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr508794794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba Károly 2016.06.17. 16:05:29

Sertéshúst véresen??? Az szép!....

MaciBacsi 2016.06.17. 16:31:37

Én sem vállaltam volna be... A sóoldatos pácolás sem megy be a hús belsejébe, max 1-2 centire, szóval nem fertőtlenít megfelelően. Felületi fertőtlenítésre meg alkalmas volt a körbepirítás.

Ami viszont érdekes lehet, hogy honnan is szerezte a szerző a fóliát és az eszközöket. :)

ko123la 2016.06.21. 10:16:10

@Csaba Károly: Hi, 12 órás sós pácban állt az 5-6 centi átmérőjű hús - szerintem (és elég sok sous-vide témájú angol oldal szerint is) megfelelően kezeli a húst. Egyébként a tapasztalat is azt mutatta, hogy egységes sósságú volt a belseje is, átjárta a pác. Ha csak ez tart vissza, akkor a sous vide után felszeleteled, és úgy sütöd meg a két oldalát hirtelen, magas hőfokon

ko123la 2016.06.21. 10:18:46

@ko123la: @MaciBacsi: Hi, a fertőtlenítéssel kapcsolatban ld. az előző választ. A gyári Sous Vide Supreme gépet magát (a vákuumfóliázóval együtt) az eBay-en vettem használtan, a cikkben is hivatkozott fóliát a Dominox-nál vettem Dunaharasztiban.

MaciBacsi 2016.06.22. 06:22:10

@ko123la: Köszönöm az információkat! :)
süti beállítások módosítása