CookTa

Bolognai szósz (penne, sütőben átsütve, gyerekkonform módra)

2014. november 30. 10:49 - ko123la

Nem olyan régen tettem fel egy szabványos (vagy ahhoz közeli) bolognai receptet. Akkor is írtam, hogy nem az a családban szokásos mód, és azóta a gyerekek is komolyan lázadtak, hogy legyen meg a "rendes" recept is. Ennek megfelelően itt is van, ami ebben nem a mindennapos szokásunk szerinti, hogy ezt most sütőben átsütöttem egy pár perc alatt, sajttal a tetején.

DSC_0303_small.jpg

Hozzávalók:
- 80 dkg darált sertéshús
- 1 fej vöröshagyma
- 3 doboz hámozott paradicsom
- 2 kávéskanál só
- őrölt bors
- olívaolaj
- 1 púpozott teáskanál bazsalikom
- 1 púpozott teáskanál oregánó

DSC_0296_small.jpg

Elkészítés:
A hagymát apróra vágva megüvegesítem olajon. A serpenyőt jól felforrósítom, és megpirítom a darált húst. Ahogy a kiengedett leve teljesen elfőtt, sózom, borsozom, ráöntöm a paradicsomokat, fakanállal egy kicsit szétnyomkodom. Mehetnek rá gazdagon a zöld fűszerek (bazsalikom van a kiskertben is frissen, azzal még jobb). És innen türelem, ez sem gyors, akkor az igazi, ha legalább 1,5-2 órát érlelődik fedő alatt, kis lángon. Időnként megkeverem, ahogy lassan fő, a darabos paradicsom szétesik, ezt szoktam egy kicsit segíteni a fakanállal. Most éppen penne volt hozzá, és ahogy összekevertem, egy kis reszelt sajttal a tetején bedobtam a sütőbe is, amíg a tetején a sajt megpirult.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr346944607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása