CookTa

Erdei gyümölcsös, zabpelyhes cobbler

2016. január 18. 13:23 - ko123la

Egy korábbi Alapkonyha recept tetszett meg, az alapján készült. Nem mindenkinél volt egyforma a fogadtatás, legjobban a fiam szerette, ő viszont nagyon. Én szeretem ezeket az angolszász sütiket, és érdekesnek tűnt a balzsamecet, mint a gyümölcsízeket kiemelő különleges hozzávaló. Amennyire féltem régen tőle, annyira megszerettem mostanában a balzsamecetet, a zabpehely is teljesen járatos nálunk, a gyümölcs pedig minden mennyiségben, nem volt kérdés, hogy tetszik, és megpróbáljuk. Kevés hozzávaló, kis macera, klassz eredmény.

dsc_1747_small.jpg

Hozzávalók:

Gyümölcsréteg:
- 40 dkg vegyes erdei gyümölcs (értelemszerűen most fagyasztott)
- 1 evőkanál keményítő
- 3 evőkanál cukor
- 3 teáskanál balzsamecet

Morzsa:
- 10 dkg liszt
- 10 dkg apró szemű zabpehely
- 12 dkg cukor
- 13 dkg hideg vaj
- 1 teáskanál sütőpor
- egy csipet só

Elkészítés:
Egy közepes, ovális jénaiba öntöttem a fagyott gyümölcsöt, rászórtam a keményítőt és cukrot, ráhintettem a balzsamecetet, és összeforgattam. A tésztához a liszt és zabpehely keverékében gyorsan elmorzsoltam a vajat, hozzáadtam a többi hozzávalót, de csak morzsás állapotig dolgoztam ki, nem kell egynemű tésztává gyúrni. Evőkanalanként ráhalmoztam a tésztát a gyümölcs tetejére, és 180 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem, 25, de inkább 30 perc alatt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr448014659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása