CookTa

Citrusos-epres tiramisu (Jamie)

2015. május 19. 15:14 - ko123la

Valamelyik gyorsfőzős Jamie Oliver műsorban volt ez a desszert. Nem kerestem ki, emlékezetből csináltam egy hasonlót. Ő nem tejszínnel, hanem tejjel hígította a mascarponét, de alapvetően így nézett ki az övé is.

dsc_1169_small.jpg

Hozzávalók:
- 20 dkg babapiskóta (menőknek tiramisu-piskóta)
- 1 csésze cukor
- 2 csésze víz
- 1 nagy narancs leve
- 1 citrom leve
- 50 dkg mascarpone
- 2 dl tejszín
- 2 evőkanál porcukor
- 1 teáskanál vanília-kivonat (vagy aroma)
- 1 citrom héja
- 30 dkg eper
- 70-80%-os minőségi csokoládé

dsc_1170_small.jpg

Elkészítés:
A cukorból, vízből és a citruslevekből hígabb szirupot főztem. Amíg rotyogott, géppel fellazítottam a mascarponét, belekevertem a tejszínt, a citrom reszelt héját, a porcukrot és a vaníliát. Hogy egy kicsit keményebb legyen, dobtam bele egy kis habfixet is. Amikor kész lett a szirup, egy tál aljába elkezdtem a szirupban alaposan megitatott piskótákat szorosan egymás mellé lerakni. Egy réteg után a krém harmadával bevontam, újabb réteg szirupos piskóta, rá a maradék krém. A krém tetejét beborítottam a kockázott eperrel, és egy nagy séfkéssel csokiforgácsot reszeltem rá. Nagyon gyorsan megvan, elképesztően elegáns, és nagyon finom.

dsc_1168_small.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr307473014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása