CookTa

Rácsos szilvás pite

2015. november 08. 18:57 - ko123la

Most éppen szezon van, nagyon olcsón lehet finom kék szilvát venni. A boltban jelent meg a szemeim előtt egy ilyesmi pite, gyorsan megvettem, hazaszaladtam vele, és még aznap megsütöttem. Előtte körülnéztem a neten, mintának ezt a fincsi.hu receptet használtam, nem is változtattam rajta. Szép és finom, mi kellhet még?

dsc_1764_small.jpg

Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
- 15 dkg hideg vaj
- 10 dkg cukor
- 1 tojás
- 0,5 dl tejföl
- 1 teáskanál sütőpor
- csipetnyi só
- 15-20 szilva (~70 dkg?)
- fahéj

dsc_1756_small.jpg

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, és egy órára a hűtőbe tesszük. Ha visszahűlt, a negyedét félretesszük, a maradékot belesimítjuk egy piteformába. Villával megszurkáljuk. A felezett-magozott szilvákat szorosan egymás mellé ültetjük az alapba, vágott oldalukkal felfelé, fahéjjal és egy kis porcukorral hintjük meg. A maradék tésztát csíkokra vágjuk, és szépen rácsos formára rendezzük a pite tetején. Lekenjük tojással, és 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütjük.

dsc_1754_small.jpg

dsc_1761_small.jpg

2 komment
Címkék: szilva fahéj

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr568014527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2015.11.09. 14:40:48

Huhhhhh, gyerekkorom kedvence volt anno! Mi nem szilvával, hanem jó szurkos szilvalekvárral és dióvaldúsítva készítettük. Mit nagyzolok itt: édesanyám készítette így, én pedig- gyerekként- csak faltam ezerrel ezt a csodás égetett tésztát :D Utána is nézek a mi receptünknek.... ;)

ko123la 2015.11.09. 15:21:16

@motoroskonyhaja: Szia, ha sikerül a családi receptet előszedni, elküldöd? Az mindig kincs, sokkal többet ér, mint a neten vadászott dolgok. Bár itt a cooktán legalább annyi előny van, hogy csak saját magunk által is elkészített receptet posztolok, és azokból is csak azokat, amik tetszettek. Sajnálom, hogy én nem gyűjtöttem eleget nagymamámtól, bár az nehéz, mert ő soha nem mért semmit, csak érzésre dobálta a hozzávalókat. A rutin...
süti beállítások módosítása