CookTa

Napraforgós kenyér

2017. szeptember 19. 09:08 - ko123la

Ahogy meséltem itt a blogon is, mostanában tényleg sok kenyérfélét sütünk. A kalácsos vonalat kezdtem nagyon unni, ráadásul mostanában tiszta fehér lisztből dolgoztam, ezért nagyon kellett egy egész más, inkább fitneszes kenyér. Ez most teljes kiőrlésű (fele részben), magos, és formában sütöttem meg - és jó lett, tömör, de azért nem túl nehéz belsővel, ropogós héjjal, és jó ropogtatni benne a magokat is.

20170917_213715_large.jpg

Hozzávalók:
- 30 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 30 dkg sima liszt
- 1,5 zacskó szárított élesztő
- 3,5 dl víz
- 1 evőkanál cukor
- 2 evőkanál olaj
- 18 g só (nekem ez pont 3 kávéskanál)
- 3 kis marék nyers napraforgómag

Elkészítés:
A tésztát a kenyérgép csinálta, szokásosan, előtte az élesztőt felfuttattam a vízben a cukorral. A magok kétharmadán egy párszor átmentem egy nagy késsel, durvára vágtam, de ha sietnék, nyugodtan kihagynám, és menne bele egyben a szotyi. A kész tésztát kivettem, kicsit átgyúrtam, cipót formáztam, a formába tettem, a tetejét átlósan 3 helyen megvágtam, vizes kézzel átsimítottam, feldíszítgettem a maradék szotyival. 25 percet kelesztettem 35 fokon, majd 190 fokos, légkeveréses sütőben 40 percet sütöttem, ebből az utolsó 10 percet sütőpapír fedéssel.

 

Ha tetszett, kövess a Facebookon is a CooktaBlog oldalon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr9412875502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása