CookTa

Túrós batyu muffinformában

2012. június 30. 20:26 - ko123la

Böngészés közben akadt meg rajta a szemem a nosalty-n, és ma reggel megcsináltam a gyerekeknek és apámnak. Nagyon ízlett, érdemes megismételni.

P10308221_small.jpg

Hozzávalók:

Tészta:
- 45 dkg finomliszt
- 2,5 dl tej
- 2 dkg élesztő
- 6 dkg cukor
- 6 dkg vaj
- 1 tojás sárgája
- csipet só

Töltelék:
- 25 dkg túró
- 1 tojás sárgája
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 evőkanál búzadara
- 3 evőkanál cukor

dsc_2078_small.jpg

Elkészítés:
A töltelék összekeverésével kezdtem, hogy a dara felszívja a nedvességet a túróból, és megpuhuljon-megdagadjon. Az élesztőt a langyos tejben egy kis cukorral felfuttattam a kenyérsütőgépben. Bele az olvasztott vajat, aztán a tojássárgáját, végül a cukor-liszt-só szárazakat. A gép megcsinálta nekem a tésztát. Utána bebugyolálva kétszeresére kelesztettem. Deszkán átgyúrtam, kinyújtottam, tenyérnyi négyzetekre vágtam. A tésztákat a kiolajozott muffinsütőbe raktam (nem találtam meg elsőre a szilikonos formákat, akkor nem kellett volna szórakozni az olajjal). Bele a korábban összekevert tölteléket, aztán a négy sarkot ráhajtottam, egy kicsit összecsíptem, megkentem tojássárgájával. 170 fokos előmelegített sütőben, légkeveréssel ~30 perc alatt szép barnára sütöttem. Ahogy lehetett, kivettem a formából, hogy ne nedvesedjen meg.

dsc_2084_small.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: túró

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr994608455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása