CookTa

Töltött karalábé

2017. augusztus 10. 12:08 - ko123la

Végre nem egy sokkal régebben előkészített poszt, vagy csak egy fénykép, amihez utólag írom meg a sztorit, hanem egy relatív friss élmény, ami talán még szezonálisnak is számít. Ismét egy éttermi fogás hozta meg az inspirációt, és ahogy elkezdett bennem motoszkálni, hogy érdemes lenne egy ilyet főzni, rájöttem, hogy megint csak érdemes lehet egy jó receptet nézni, hogy ne magamtól kelljen kísérletezni. A legszimpatikusabb a Fűszer és Lélek blogon volt, azt használtam alapnak. Minőségi hely, bízom benne, ebben sem csalódtam, sőt, kiemelkedően jó lett. Érdekes volt, hogy relatív nagy szórás volt a neten, alapvetően különböző verziókkal, örülök, hogy jól sikerült választani. A hozzávalók mennyiségéről még annyit, hogy amikor nagy karalábét mondok, akkor tessék igazán nagyot érteni, de szezon van (volt 3-4 hete), a nagyok is még zsengék voltak. Másrészt ennyi töltelékből bőven maradt a karalábék után, azaz vagy több karalábét lehet venni, vagy a maradék gombócokat a töltött zöldségek mellé tuszkolva meg lehet főzni a szószban/főzelékben.

dsc_1860_large.jpg

Hozzávalók:
- 4 nagy fej karalábé
- 80 dkg darált sertéshús
- 30 dkg rizs
- 2 közepes fej hagyma
- 1 teáskanál majoránna
- só, bors
- 1 tojás
- 3 babérlevél
- 3 teáskanál cukor
- 5 dl tejföl
- 2 evőkanál liszt
- 1 teáskanál paprika
- pár szál petrezselyemzöld

dsc_1849_large.jpg

Elkészítés:
A rizst előfőztem, a forrástól számított, szokott 20 perc helyett 10 után lezártam. Összekevertem a húst, rizst, hagymát, fűszereztem sóval, borssal, és majoránnával. A meghámozott karalábékat kivájtam, hogy kb. 1 centis falú kosárkákat kapjak, besóztam, és megtöltöttem. A maradék töltelékbe beleütöttem egy tojást, azzal is bekevertem, hogy főzéskor ne essenek szét. Egy nagy, alacsony lábosba beraktam először a töltött karalábékat, aztán a maradék töltelékgombócokat, feltöltöttem a közöket a kivájt karalábéval, pici só, bors, cukor, a babérlevelek, annyi vizet töltöttem rá, hogy a karalábék pereméig érve a többit pont ellepje, és fedő alatt puhára pároltam. Nagyon főtt jellegű volt, ezért gyorsan felfűtöttem a sütőt, egy tűzálló tálba kiszedtem a töltött karalábékat (és gombócokat), és 200 fokon hagytam 10 percig egy kicsit sülni. Közben megcsináltam a laza habarást a lisztből, tejfölből és paprikából, és készre pároltam a főzeléket. A sütőből kivett karalábékat visszaültettem a lábosba, megszórtam egy kis felvágott petrezselyemmel, és így egy igazán jól kinéző tálat lehetett az asztalra tenni. Tálaláshoz mindenki kapott egy adag karalábéfőzeléket, a közepére egy (vagy fél) töltöttet, és nagyon szerettük. Sőt, nekem ez a nagyon tejfölös karalábéfőzelék annyira bejön, hogy fogok külön is főzni, eddig nem szoktam.

Szólj hozzá!
Címkék: karalábé

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr1712719550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása