CookTa

Pirított csirkemáj

2012. október 06. 21:58 - ko123la

Oks, ez nem különleges vagy soha nem látott recept, egyszerűen még nem főztem, és az első kísérlet is olyan jó lett, hogy először a szó legszorosabb értelmében kinyalták utána a tányért, aztán másnap kitunkolták a szaft maradékát a serpenyőből - ilyen nem mindennap történik, gondoltam, megörökítem. Szombat, mindenki a sebeit nyalogatja a hét után, nincs erő főzni - de enni kell valamit. Mélyhűtőben ezt találtam, nekiláttam.

Hozzávalók:
- fél kg csirkemáj
- 2 közepes/nagy fej vöröshagyma
- 1 paradicsom
- 1 zöldpaprika
- só, bors, pirospaprika, majoránna

Elkészítés:
A két hagymát vékony szeletekre vágva elkezdtem pirítani olajon. Amikor kezdett barnulni, egy kis vízzel tovább pároltam. Amikor visszasült az olajra, beleraktam két kiskanál pirospaprikát, és beledobtam a felvágott paradicsomot, és a nagyobb darabokban hagyott tv-paprikát (ezt nem vágtam kicsire, mert a végén a lányom miatt kiszedtem egyben). Ez nagyon lecsósan hangzik, de semmi lecsóhangulat nem maradt benne a végére. Ahogy megroggyant a zöldség, jó forró lett, bele a máj, só-bors és jó marék majoránna. Innentől csak közepes lángon tovább, amikor jónak látszik, és egy kivett és kettévágott darabon is teszteltem, hogy nem enged levet, akkor kész. Nem biztos, hogy a szokásos köret, de zöldborsó-főzelék volt hozzá, és nagyon jó volt vele.

 

2 komment
Címkék: máj

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr934823873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Intizar 2013.06.02. 01:41:24

Nekem régi heppem, hogy a zöldborsó királyosan passzol a májhoz. Mondjuk, a főzelék speciel nem a szívem csücske, de ez mellékes... Guszta receptek!!!

ko123la 2013.06.02. 11:32:34

Köszi! Mondjuk a zöldborsó-főzelék nálunk nem túl nehéz, leheletnyi liszt csak, fele víz, fele tej felöntéssel, még zöldségnek lehet tekinteni :-)
süti beállítások módosítása