CookTa

Piskótás gyümölcstorta

2015. május 19. 13:28 - ko123la

A gyümölcstorta-alaphoz a dinós üstökös becsapódásának idejéből van egy tök jó receptünk, de nem találtam meg a Horváth Ilona hátuljában kézzel befirkált papírt, úgyhogy improvizálni kellett, mert a nagylányomnak nagyon kellett már egyet csinálnom. (Már megvan, legközelebb az jön, esetleg saját fűzött krémmel.) Lassan már jön a rendes eperszezon is, és szerencsém volt, mert bár nem sikerült rendes szabadföldi epret vennem, a bolti csomagolt éppen érett és illatos volt. A végeredmény nekem jöhet így piskótásan is, nem kellett szenvedni vele, hogy rakjuk el másnapra. Amitől különleges volt, az a házi tojás, olyan szép színű lett, és megint annyira feljött tőle, hogy más majdnem sok is volt a tészta. Pontosításként majd megmérem még a formám kerületét, hogy ha valakinek kisebb van, igazítani tudjon a mennyiségeken.

dsc_1065_small.jpg

Hozzávalók:
- 30 dkg eper

A piskótalaphoz:
- 5 tojás
- 5 evőkanál liszt
- 5 evőkanál porcukor
- 3 teáskanál sütőpor

A krémhez (tudom, hogy nem egy nagy kunszt sajátot csinálni, de ez most csak szimplán):
- 1 zacskó Dr. Oetker vaníliás pudingpor
- 5 dl tej
- 2 evőkanál cukor

A zseléhez:
- Mindenki, amit éppen kap, a zacskós utasítás szerint (1 zacskóhoz talán 3 dl víz kellett)

dsc_1068_small.jpg

Elkészítés:
A piskótalaphoz a tojásokat szétválasztottam, és gépben elkezdtem felverni a fehérjét. Amikor már keményedett, kanalanként hozzáadtam a porcukrot, majd a már kemény habba egyesével adagolva a sárgákat. Kivettem, nagyon óvatosan beleforgattam a sütőporos lisztet, a kikent-lisztezett gyümölcstorta-formába öntöttem. 160 fokos sütőbe tettem, pár perc múlva feltekertem 180-ra, és 20 perc alatt megsütöttem. Amikor egy kicsit már meghűlt, rácsra kifordítottam. A pudingot az utasítás szerint szokásosan megfőztem, az epret feldaraboltam. Amikor már csak hűvös volt a tészta, ment rá a puding, abba beleültettem a negyedelt epreket. Beraktam hűlni, megcsináltam a zselét is, kicsit hűtöttem a besűrűsödés után, és óvatosan, kanalanként elterítettem a torta tetején. Innen a szokásos kín, hűtő, amíg dermed, éhes hadak visszaverése a hűtőtől, majd kapituláció és kóstolás.

dsc_1070_small.jpg

 

Szólj hozzá!
Címkék: eper

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr307472574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása