CookTa

Kacsamáj karamellizált almával

2015. november 13. 13:25 - ko123la

Nálunk mindig is szokás volt a szárazabb sültekhez édes befőttet enni, és volt is a családban, először nagymamám, aztán anyukám, aki mindig el is látott bennünket fantasztikus, kemény húsú, frissnek ható, üde őszi- és sárgabarack, szilva, birs, ringló, meggy, cseresznye, stb.  befőttekkel. Így az ízélmény szokásos, és amikor a lányom mesélte, hogy a barátunknál ilyet tálaltak neki a hétvégén, akkor eldöntöttem, hogy mi is megpróbáljuk. A kísérője egyértelműen a krumplipüré, más nemigen illik hozzá. Gondolom, hogy az igazi a nagymenő, hízott kacsa- vagy libamáj lenne, de a vegyes pecsenyekacsa- és pulykamáj is nagyszerű volt hozzá.

dsc_1799_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg kacsamáj
- liszt
- só, majoránna
- 5 db nagyobb, kemény alma
- 2 evőkanál vaj
- 4 evőkanál cukor
- fahéj

Elkészítés:
Az almák előkészítésével kezdtem, kikészítettem egy tálban citromos vizet. Az almákat feleztem, kimagoztam, és nagyjából szűk centis szeletekre vágtam, a sütésig a vízbe tettem. A májakat szépen megtisztítottam, a nagyobbakat laposan feleztem, hogy egyforma vastagságú szeleteim legyenek. Egy tányérban összekevertem a sót liszttel, egy kis maréknyi majoránnával, ebben megforgattam a májat, és közepesen forró olajban, pár percet hagyva mindkét oldalon, kisütöttem. Amikor közben gyanakodni kezdtem, kivettem egy-egy kisebbet, kóstoltam, és azonnal szedtem ki, ahogy már megsültek, de még finom puhák voltak. A kiszedés után sóztam, majd alufóliával letakarva pihentettem, amíg az almák jöttek. Ehhez először leszárítottam a szeleteket. Egy nem tapadós serpenyőben a vajat felmelegítettem, beleszórtam a cukrot, és csak egy kicsit vártam (semmiképpen nem kell megvárni, amíg karamellizálódik a cukor, hogy amikorra az alma jó lesz, még ne égjen meg), és az alma is ment bele. Csak egy egész minimális fahéjat kapott ízesítésnek. Óvatosan rázogatva, nagy lángon pirítva vártam, amíg az alma által engedett lé teljesen elpárolgott, és a cukor enyhén karamelles lett, az almák pedig közepesen megpuhultak, és a karamell mindenhol bevonta őket. A tálaláshoz felváltva tettem a tányérra a máj- és almaszeleteket, szép is lett, és nagyon finom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr18062868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása