CookTa

Cukkini-köret a'la Víg Molnár

2012. április 25. 20:59 - ko123la

Ma a Balatonon jártam, visszafelé Csopaknál kellett megállnom, ott fogytam ki energiából. Víg Molnár Csárda, egy nagy dicséret, nagyon gyorsak voltak, még így az előszezonban is, isteni kakaslevest hoztak, és a fogas roston mellé egy olyan finom cukkinis köretet, hogy az erős cukkinis fenntartásaim ellenére tényleg lenyűgöztek. Annyira, hogy estére is megcsináltuk itthon, szintén halhoz.

Fejenként egy cukkinit héjastól félbevágtam, majd felszeleteltem egész vékonyra (3-4 mm?). Ezt rádobtam párolni vajra (nem szabad sajnálni), gyorsan sózni, hogy levet is adjon. Nekem egész meglepően sok sót vett fel. A fő fűszere a fokhagyma (nyomóval, minimum 2-3 gerezd cukkininként, de akár több is), és a kakukkfű, az is bátran (itt jön ki, hogy alapvetően nem vagyok oda a cukkiniért, nem öl meg, ha nem marad meg tisztán az alapíz). Dobtam rá egy kis petrezselymet is, és ha már a hal miatt ott volt az őrlő, egy kis borsot is. Nem kell puhára párolni, ress, de már főtt állapotban egy pici tejszín (csak érzésre, ha mérnem kell, legyen egy evőkanál) nagyon lesimítja, és összefogja az ízét. Nagyon jó volt! Máskor is! Sőt, középsőnek és nagynak is ízlett, megkóstolták.

Mivel egyébként ünnepeltünk, száraz Martini pezsgő akadt hozzá, illett.

 

Szólj hozzá!
Címkék: cukkini kakukkfű

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr284473516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása