CookTa

Spárgakrémleves

2012. május 14. 22:32 - ko123la

Még a hétvégére vettem, de azt végigvitte a tavaszi fejtettbab-leves, így megmaradt hétfőre, ma este kármentésbe fogtam. Elvben itt a hűvös, amihez illik egy jó forró leves, másrészt nagy kár lenne a spárgáért. Fehérből csináltam, mert nekem valahogy az jobban illett a leveshez, de kizárt, hogy zöldből rossz legyen.

Hozzávalók:
- fél kg fehér spárga
- egy fej vöröshagyma
- 5 dkg vaj
- 1 púpozott evőkanál liszt
- 1 l húsleves (oké, 2 kockából zöldségleves)
- 1,5 dl tejszín
- só, fehérbors, reszelt szerecsendió, 2 kiskanál cukor

Elkészítés:
A spárgákat meghámoztam, darabokra vágtam. A vajon megpároltam az apróra vágott hagymát, rádobtam a spárgát, és párolni kezdtem a vajon. Aztán amikor kezdett sok lenni a hagymának, rátettem a lisztet, kicsit pirítottam, aztán felöltöttem forró zöldséglével. Raktam bele sót, fehérborsot, reszeltem bele szerecsendiót. A hagyományok - és a párom - kedvéért raktam bele cukrot is. Lassú tűzön főztem puhára, közben pótolgatni kellett benne a vizet. Amikor már puha volt a spárga, levettem a gázról, botmixerrel krémesítettem, beleraktam a tejszínt, és összeforraltam.

A mixer nem az igazi, ezért szűrőn át szedtem tányérba. Betétnek egy jó szikkadt tökmagos zsömlét vágtam kis kockákra, egy tálban jól meghintettem olívaolajjal és fokhagyma-granulátummal, és úgy pirítottam meg egy serpenyőben krutonnak.

Sajnos Borcsinak csak kóstoló maradt, mire megjött tornáról, mert a nagylányom megette a nagyját :-)

 

Szólj hozzá!
Címkék: spárga

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr724508804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása