CookTa

Kolbászos krumplileves

2013. március 20. 16:47 - ko123la

Tudom, hogy nem egy nagy ügy, de akartam főzni valamit, amit ritkán eszünk, egyszerű, és nem kell hozzá boltba mennem :-) Ennek kapcsán kellett felismernem, hogy soha az életben nem főztem még krumplilevest, gondoltam, hogy itt az ideje. Mivel jó volt a kísérlet, felírom, hogy legközelebb ne kelljen improvizálni. Nem gondoltam volna, hogy a 4 napos otthonlét egyik legjobb ízű kajája lesz belőle, persze nem a szuperdiétás vonalat erősítettem vele.

Hozzávalók:
- 1 kg krumpli
- 2 szál nagyobb sárgarépa
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 1-2 gerezd fokhagyma
- 5 dkg füstölt szalonna
- 1 evőkanál liszt
- 10 dkg füstölt kolbász
- 2 evőkanál tejföl
- 1 kiskanál paprika
- 4-5 babérlevél, só, bors

Elkészítés:
A kockázott szalonnát (készre kockázott lidl-ös bacon) megpirítottam, aztán annak a zsírjában puhítottam meg először az apróra vágott vöröshagymát, utána beleraktam a fokhagymát is (kis csalás, éppen nem volt fokhagyma, csak granulátum, de legközelebb így csinálnám). Rögtön utána ment bele a kockázott répa is, amit lassan pároltam még egy kicsit. Meghintettem a liszttel, kicsit elkevertem, pirítgattam, majd lehúztam a gázról, beletettem a pirospaprikát (nem feltétlenül szükséges). Felöntöttem vízzel, vissza a gázra, sóztam-borsoztam, beleraktam a babérleveleket és a kockára vágott krumplit. Pár perc után utánaküldtem a lehéjazott, félkarikára vágott füstölt kolbászt. Végül elkészülés előtt kapott még egy kis tejfölt. Mivel nem volt otthon elég, de a kellemes savanyúsága hiányzott a levesből, hirtelen ötlettől vezérelve belefacsartam egy kis citromot, tök jót tett neki. Nagyon gazdag, összetett íze lett, és másnap, amikorra lett tejföl is a maradékhoz, talán még finomabb volt.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr875153618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.03.20. 20:54:50

Na akkor legközelebb próbáld meg úgy, hogy: a bacont lepirítod, aztán rádobod a hagymát, fokhagymát, kolbászt, répát, (nem lisztezed) lepirítod, piros paprika, majd felöntöd tejföl és alaplé (ha nincs, jó a víz) keverékével (fele-fele, na jó egy kicsit kevesebb tejföl), beleteszed a burgonyát és így együtt készre főzöd.
Még jobb lesz, hidd el.

ko123la 2013.03.21. 10:17:35

@...elmúlik...: Köszi, esetleg kipróbálom, de a fele-fele tejföl része egy kicsit soknak tűnik. Biztos, hogy kell bele annyi?

2013.03.22. 08:37:35

@ko123la: Szerintem, ezt mindenki ízlés szerint variálhatja. Én egyszer próbáltam így, nagyon jó lett! A fele-fele soknak tűnik, azért írtam, hogy kevesebb is jó. A különleges ízt az adja, hogy a burgonya ebben fő meg.
A te recepted is egy kísérlet, ami jól sikerült, csak azért írtam, ha van kedved, tovább viheted a kísérletet:-)
süti beállítások módosítása