CookTa

Beer can chicken

2013. június 08. 14:59 - ko123la

A dolgot korábban már láttam valamelyik főzősműsorban, de most közvetlenül a Szárnyas ízvadász bejegyzése emlékeztetett rá újra. Tök jó lett, és ami fontos, jól is nézett ki, ettől volt igazán különleges.

20130608_135754_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 egész csirke, az enyém 1,5 kg volt
- fél literes dobozos sör
- 1 evőkanál szójaszósz
- 4 evőkanál ketchup
- fél lime leve (most citrom :-))
- 1 evőkanál barna cukor
- 4 teáskanál só
- 1 teáskanál paprika (füstölt, ha van)
- 1 teáskanál szárított erőspaprika (nyilván ízlés szerint)
- bors

Elkészítés:
A páchoz valókat egy tálban összekeverem, és beleforgatom a csirkét. Érdemes alaposan belemasszírozni a bőrébe, és úgy hagyni. Ma a leves és köret miatt legalább egy órát állt benne. A sör felének kiürítése után ráállítom a csirkét, és a sütőbe teszem, legalulra, egy tepsiben. Nekem 175 fokon sült, alul-felül + légkeveréssel, 70 percig, ezalatt bőven átsült, de még nem égett meg kívül a cukros-paradicsomos bőr. Belülről persze a sör gőze alaposan átpárolta. Finom volt, a kislányom szerint a felsőcomb volt az isteni.
Köretnek citromos-oregánós újkrumplit sütöttem. Kis bogyós volt, egyben hagytam, csak alaposan átmostam, ami a héja nagyját is leszedte. Kicsit megspricceltem olívaolajjal, alaposan sóztam, gazdagon megszórtam szárított oregánóval, jó adag borsot őröltem rá, és meghintettem egy fél citrom levével. Legutóbb egyet bele is vágtam a tepsibe a krumplik közé, ajánlom kipróbálni, nekem eddig ez volt a legjobb sült újkrumplim. 200 fokon 45 percet sült, felső pirítással.

2 komment
Címkék: csirke

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr155351154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Húsimádó · http://husimado-eger.blog.hu 2013.06.12. 14:27:35

Szia. Mi 2 csirkével szoktuk csinálni - nagy a család. Mindig jót mosolygunk, amikor benn állnak a sütőben... Én egyébként egy fél almát szoktam a sörösdoboz tetejére tenni, utána megy rá a csibi - így még az alma aromája is átjárja.

ko123la 2013.06.13. 15:37:43

Hi, köszi a finomítást, legközelebb én is úgy csinálom. Ezek szerint jobb a két kisebb, mint az egy nagy csirke?
süti beállítások módosítása