CookTa

Sós és szotyis perec

2013. október 19. 19:24 - ko123la

3 hete volt, nagyon finom lett, meglepő módon a sós senkit sem érdekelt addig, amíg volt szotyis - az tényleg nagyon jó lett.

20130929_172828_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 5 dl tej
- 1,2 dl olaj
- 2 evőkanál cukor
- 2 zacskó élesztő
- 1 csapott evőkanál só

- 20 dkg sózatlan szotyi
- 2 evőkanál liszt
- 1 evőkanál só

Elkészítés:
Géppel elkészítettem a tésztát a szokásos módon, folyadékok alulra, rá a száraz hozzávalók. A megkelt tésztát 24 gombócra vágtam, és két tenyér között ujjnyi vastag, félméteres kígyókat formáztam. Perec alakúra hajtogattam, jól összenyomkodva a végét, hogy ne nyíljon szét. A felét egy lapos tálba szétterített szotyikba nyomtam, egész jól fel is szedi. Sütőlapra tettem, még egy kicsit kelesztettem, majd tojásos kenés után 180 fokon 25 perc alatt sütöttem meg. A sós perecekhez a csorgatást a lisztből és sóból pici vízzel sűrű folyadék állagúra kevertem, azzal hintettem meg, és még 5 percre visszatettem a sütőbe.

20130929_165548_small.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr265588437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása