CookTa

Mézes-csilis csirkeszárnyak

2014. május 24. 18:44 - ko123la

A kedvenc kis helyi éttermünkben a lányoknak ez a kedvence, lényegében majdnem mindig ezt kérik, ha ott eszünk. Olyan boldogak szoktak lenni tőle, hogy már régen tervezem, hogy csinálok nekik valami ilyesmit. Most ráadásul láttam Jamie-t ilyen sütni, az tovább lelkesített. Viszont az, amit ő csinált, nem annyira tetszett, mint amit kapni szoktunk, így inkább a klasszikus vonalat próbáltam meg eltalálni. Azt hiszem sikerült, nagyon lelkesen cuppogott rajta mindenki, és nekem is nagyon bejött. A hétvégén barátok/család látogatott, 10 emberre főztünk, úgyhogy most ekkora adagot csináltam, szépen vissza lehet számolni, ha valaki kisebb csapatnak főz. 5 felnőtt + 5 gyerek után 7-8 db maradt, szóval kell ekkora mennyiség 2 családnak :-)

DSC_0056_small.jpg

Hozzávalók:
- 2,4 kg csirkeszárny
- 3 evőkanál méz
- 3 evőkanál olívaolaj
- 2 db csilipaprika
- só, bors

Elkészítés:
Érdemes egy kicsit reggel előre dolgozni, ha benne tudjuk hagyni egy kicsit a mázban pácolódni, az szerintem jót tesz neki. A szárnyakat a szokásos módon előkészítettem: megmostam, leszárogattam, késsel bevágtam a bőrt az ízületig, hogy szépen ki tudjam nyitni. Alaposan besóztam a bőrét, őröltem rá egy kis friss borsot, és félretettem. A mázhoz a hozzávalókat összekevertem egy mélyebb tálban, aztán beledobáltam a csirkét, és kézzel jó alaposan összeforgattam, hogy mindenhol bevonja a pác a húst. Letakarva a hűtőbe tettem a sütésig. Ebéd előtt tepsibe fektettem, fontos, hogy egy rétegben legyenek, ezért nekem 2 tepsi kellett, egy teflonos, azzal nem csináltam semmit, és egy fém, azt egy kicsit kikentem olívaolajjal. Szorosan lefedtem alufóliával, és 190 fokos sütőben 55 percig sütöttem (vagyis inkább pároltam). Utána levettem a fóliát, a félretett maradék mázat egy kis mézzel dúsítva ráecseteltem a bőrére, megszórtam még egy kis szárított-aprított jalapeno paprikával, és max. grill fokozaton még 15 percet kapott. Ennyi idő alatt a mát teljesen megpuhult hús fölött a bőr egészen ropogósra pirult. Mivel a lányok leginkább köret nélkül szokták enni, nem aggódtam túl a dolgot, egy pici rizzsel és coleslaw salátával tálaltuk.

DSC_0051_small.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: csirke méz csili

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr696202041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása