CookTa

Csörögefánk

2016. január 28. 16:28 - ko123la

A barátunktól jött a recept, a fiam agyon szokta dicsérni, ha náluk kapott belőle, úgyhogy a farsangi szezonhoz is igazodva eljött az ideje egy saját kísérletnek. Az ő receptjük egyébként erdélyi. A mennyiség elég becsületes, de ha már nekilátunk, és dolgozunk vele, megéri, el fog fogyni.

dsc_2099_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 2 zacskó élesztő
- csipet só
- 2 dl tej
- 15 dkg porcukor
- 2 tojás sárgája
- tejföl, amennyit felvesz, ~1,5 pohár
- olaj a sütéshez, porcukor a díszítéshez

dsc_2105_small.jpg

Elkészítés:
A lisztből koszorút formázunk a munkalapon, a közepében a cukorra és az élesztőre ráöntjük a langyos tejet, beleütjük a tojások sárgáját, és belülről kifelé elkezdjük kidolgozni a tésztát. Lassan adagolva belekeverjük a tejfölt, és készre gyúrjuk a tésztát - nekem egy kicsit meglepő volt, elég kemény volt ahhoz képest, amit vártam. Hagytam kelni, majd szép laposra kinyújtottam, teljesen beterítette az egész gyúródeszkámat. Derelyevágóval rombuszokra vágtam, hosszában még kaptak egy-egy vágást a közepükre, ezen áthúztam a végüket, a szokásos csöröge-formára alakítva a darabokat. Profik nyilván sikítottak volna, hogy mennyire nem lettek egyenletesek, és kicsit nagyra is sikerültek, de nem hiszem, hogy ez túl nagy gond lett volna. Nagy serpenyőben egész forróra melegített olajban 1-2 perc alatt barnára sültek, papírtörlőre szedtem őket, és porcukorral meghintve ettük. Finom lett. Jövő héten még ki fogok próbálni egy olasz megfelelőt is, a chiacchieré-t, és összevetjük őket.

dsc_2096_small.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: kelttészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr798317196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása