CookTa

Crème Brûlée (Jamie)

2017. augusztus 04. 09:43 - ko123la

Most éppen nem akartam semmit újat felfedezni, és különben is, ha már lángszórózás, akkor nekem a sima krém helyett sokkal inkább a tejberizs karamellel. Viszont vannak rendelések, a családom felkért, hogy most legyen inkább krém, és nem válogattam, elmentem Jamie Oliverhez, vettem a receptjét, és kész. Ennyire persze nem voltam pontos, egy kicsit több cukrot tettem bele. A tetejére a barna cukor mennyisége nem volt egyértelmű az angol receptben, a hozzávalók között tálkánként egy evőkanál van előírva, az elkészítésnél meg csak egy fél, ami szerintem bővel elég rá, hogy egy finom, ropogós karamell legyen a tetején. Mivel éppen kifutottam a tejszínből, ezért abból egy picit viszont kevesebb jutott. Máshol, étteremben sem szoktam ilyet enni, ezért sok összehasonlítási alapom sincs, de simán jó volt, ha máskor erre vágyok, újra ezt fogom választani - és ehhez meglesz a családi helyeslés, ezzel a cél az adott vasárnap délutánra elérve. Fénykép most nincs, azóta már újra főztem, de megint nem élte túl a fotózáshoz szükséges időt.

Hozzávalók (6 szufflé-formához):
- 6 nagy tojás sárgája
- 3,5 dl tejszín (3,75 dl az eredetiben, most szerintem csak 3 dl jutott, annyi volt)
- 10 dkg cukor (originál receptben 8 dkg)
- vanília (egy rúd, vagy egy teáskanál kivonat)
- 3 evőkanál barna cukor

Elkészítés:
A tejszínt a vaníliával forraljuk fel, ha rúd, akkor előtte késsel hosszában felezve, és a magjai kikaparva. Közben pont habosra, fehérre és krémesre lehet keverni a tojások sárgáját a cukorral. Folyamatos keverés mellett csorgassuk bele a cukros tojásba a tejszínt, alaposan, de lassú, óvatos mozdulatokkal keverjük el. Hagyjuk egy kicsit kihűlni, és a keverés buborékait eltűnni - ez nagyon fontos, hogy a sütőben szép maradjon. A szufflé-formákat háromnegyed részig töltsük fel a krémmel, tegyük egy tepsibe, körülötte töltsük fel a formák feléig forrásban lévő vízzel. 130 fokos előmelegített sütőben 30 percig főzzük. Hagyjuk kihűlni, aztán tegyük hűtőbe. Fogyasztás előtt mehet rá a barna cukor, és meg lehet olvasztani. Jamie ezt grill alatt csinálta, mi sima konyhai fáklyával. Bármelyik módot is választjuk, ahogy a cukor megolvad, és karamellizálódni kezd, mehet vissza egy kicsit a hűtőbe, hogy a karamell ropogóssá keményedjen, és készen is vagyunk, lehet tálalni.

Szólj hozzá!
Címkék: tejszín vanília

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr6412344959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása