CookTa

Zöldpestós spagetti rákkal

2012. július 27. 15:45 - ko123la

Életmentés a gyerekeknek, á la Repits Zoli

A mai poszt sokkal inkább élménybeszámoló, a táborból repkedő boldogan, de brutál éhesen megjött nagyok közölték, hogy most aztán gyorsan haza, és sürgősen főzzek valami finomat nekik. Végül emellett maradtunk, mert volt rá jó esély, hogy minden van otthon hozzá.

100_6583_small.jpg

Hozzávalók (nincs sok értelme a pontos listának, nagyon nagy tűréshatárral bármiből bármennyi megy bele, jó lesz, legfeljebb nem pont olyan és az, amit én főztem):
- fél kg spagetti
- egy fej fokhagyma (update: Zoli barátom szerint akár 2)
- 4 nagyobb paradicsom (vagy sok kisebb :-) )
- olívaolaj
- sok-sok zöld fűszer (mondjuk kevés bazsalikom és _sok_ petrezselyem)
- 2 evőkanál zöld pestó (Lidl-ös ment bele, amikor volt)
- 2 dl száraz fehérbor
- 25 dkg rák

Elkészítés:
Felteszem főni a spagettit, ezzel kezdek, mert kell a forróvíz a paradicsomhoz. Közben az egész fej (jó, ha nagy, akkor pár gerezd kivételével) fokhagymát felvágom apróra, és párolni kezdem az olívaolajon. Ha már forr a főzővíz, beledobom egy percre a paradicsomokat, így könnyű lesz meghámozni. Darabolom, és mehet a fokhagyma után (előzőleg, amikor még nem voltam kész, és már nagyon pirulni kezdett, rálöttyintettem a fokhagymára egy pár korty Thummerer rozét, hogy megmentsem a megégés előtt, és a miheztartás végett én is ittam egy kortyot). Fehérbor kellett volna, de ennyi még volt a palackban, úgy gondoltam, hogy ez is harmonizál a kajával. Kiküldtem a kiskertbe a lányokat (10 évig védekeztem, hogy ne legyen a kertben a dísznövényeken kívül semmi, most vesztettem, és milyen jó friss bazsalikomot tépni a terasz mellett!), hoztak bőven bazsalikomot és petrezselyemzöldet, összekaszaboltam, és ment rá a paradicsomokra. Bőven felöntöttem fehérborral (elfogyott a rozé :-)), most éppen Kovács Borház sauvignon blanc akadt a kezembe. Ha lett volna pestó, most ment volna bele - nem volt, ezért még egy kis bazsalikomot küldtem be helyette, és mivel kevésnek ítéltem a szószt, még beleraktam egy doboz konzerv hámozott paradicsomot. A vége felé, amikor már szósz sűrűségűhöz közelített, jöttek még bele a rákok a mélyhűtőből. Amikor kész lett, a jó keményre főzött tésztát beleforgattam a szószba, és már ehették is az éhezők.

Repits Zoli barátom mutatta a receptet, köszi! Becsülöm a kölkökben, hogy ezt is mindhárman imádták, pedig nem a szokásos bolognai íze van, a bor, a sok fokhagyma és a zöldfűszerek miatt különleges az íze. Jó volt megmenteni őket!

1 komment
Címkék: rák tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr214682121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ko123la 2013.07.22. 20:01:38

Ma újra megcsináltam, és a fő üzenet: túlozd el! Amikor már úgy gondolja az ember, hogy sok a fokhagyma, akkor mehet még! Most másfél fej volt benne, és bőven elfért. Petrezselyem: _nagyon_ sokat bele, szereti (most egy bolti csokor sima, és ugyanannyi a kertből a fodrosból)! Bor: azt is bátran, ráadásul ez a mai nagyon ment a recepthez (Nyakas Aligvárom, chardonnay, rizlingszilváni, és Irsai Olivér cuvée). Dobozos paradicsom nem volt, így 6 rendes ment bele, legközelebb is így csinálom. A Lidl zöldpesto feldobta, különösen így, hogy sehol nem kaptam friss bazsalikomot, és abból így csak egy marék szárított ment bele.
Ültő helyünkben elfogyott, és lesz folytatás, ez a legnyerőbb családi receptek között is az élbolyban van!
süti beállítások módosítása