CookTa

Lencseleves

2013. február 17. 16:30 - ko123la

A divany.hu-n láttam, megkívántam, és ritka nagy sikert aratott, ez tényleg _nagyon_ finom. Többször meg kell ismételni, ha nekem nem fog eszembe jutni, a többieknek igen.

20130216_123914_small.jpg

Hozzávalók:
- 25 dkg lencse
- 15 dkg füstölt kolbász
- 15 dkg füstölt hús
- két szál sárgarépa
- egy nagy fej vöröshagyma
- 6 gerezd fokhagyma
- két evőkanál méz
- egy evőkanál köménymag
- két evőkanál ecet
- egy kis pohár tejföl
- 8-10 babérlevél

Elkészítés:
A lencsét éjszakára beáztattam. A főzést a füstölt hússal kezdtem, kuktában raktam fel 3 gerezd fokhagymával és pár babérlevéllel. 50 percig főztem. A leveshez először a kolbászt kezdtem pirítani, ahogy engedett egy kis zsírt, beletettem a köménymagot. és kipattogtattam. Ment bele a két evőkanál méz (nagyon jót tett az ízeknek), arra már rádobtam a darabolt répát. Egy kicsit összepároltam, beletettem a kuktából a húst, felengedtem a hús főzőlevével, bele az egész hagyma és a fokhagyma-gerezdek, babérlevél. Só nem kellett, a füstölt hús miatt elég sós volt. Amikor a lencse már kezdett puhulni, kivettem a hagymát és a fokhagymát egy merőkanál lencsével és egy ki lével, hozzá az eredeti recept szerint az ecet (én kihagytam, de ízre olyan lett, hogy jól el tudom benne képzelni), összeturmixoltam, és visszatettem . Még csináltam 2 evőkanálnyi lisztből egy kis rántást, lassan felengedtem a lével, és azzal sűrítettem a levest véglegesre. Mivel volt a mélyhűtőben egy marék csipetke, azt megfőztem, de olyan a leves, hogy szerintem nem hiányzott igazán. Tejfölt csak a tálaláskor tettem bele.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr375085229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása