CookTa

Nektarinleves

2013. június 23. 18:29 - ko123la

Tisztelegve a forróságnak és az elromlott klímáknak, egy hűsítő nyári poszt. Egy hideg, tejszínes gyümölcslevesre vágytam, és rá kellett jönnöm, hogy ötletem sincs, hogy ezeket hogy csinálják. Így körbeolvasva a neten, az alábbi kreáció mellett maradtam, a legtöbb helyen görög gyümölcsleves néven futott. Nekem isteni volt, a nagylányom még megdicsérte, párom evett belőle, de a kicsi nem merte megkóstolni, a fiam meg a tejszín miatt nem ehetett belőle, így még akkor sem lehet belőle standard fogásunk, ha éppen nekem _nagyon_ ízlett. Legközelebb érdemes lesz piros gyümölcsökkel is kipróbálni, részben vagy egészben almalével narancs helyett.

20130622_120654_small.jpg

Hozzávalók:
- 4 dl habtejszín
- 1 liter 100%-os narancslé
- 5 kisebb nektarin
- 4 csomag vaníliás cukor
- őrölt szegfűszeg

Elkészítés:
A lehető legegyszerűbb, folyamatos kevergetés mellett a tejszínbe öntöm a narancslevet, belekeverem a cukrot is, pici szegfűszeg, belevágom a gyümölcsöt, és alaposan lehűtöm, ennyi.
UPDATE: legutóbb két nektarint egy kis narancslével külön leturmixoltam, és azzal még sűrítettem rajta egy kicsit, és intenzívebb is lett a barackos íze, jót tett neki. A család miatt a 8 dl narancslevet 10-re emeltem, és így könnyebb lett, nekik sokkal jobban ízlett, ez is így marad.

Szólj hozzá!
Címkék: tejszín nektarin

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr65374694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása