CookTa

Mákos kenyérkoszorú

2013. december 15. 13:55 - ko123la

Lassan szivárog a karácsonyi hangulat, ehhez akartam valami ünnepibb kenyeret tenni az asztalra. A receptet Lorraine Pascale műsorában láttam.

20131214_191746_small.jpg

Hozzávalók:
- 55 dkg finomliszt
- 10 dkg teljes kiőrlésű liszt (nekem most bió tönkönybúzaliszt volt)
- 1 tasak szárított élesztő (7 g)
- 1 púpozott kávéskanál só
- 3,5 dl langyos víz
- 5 dkg mák

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit kenyérsütőgépbe pakoltam. Amikor kész lett, és hagytam még egy kicsit tovább kelni a gépben, kivettem, alaposan átdagasztottam még egyszer, kinyújtottam hosszúkás téglalap alakúra. A felszínét alaposan megszórtam mákkal (fontos, egész mákszemekkel), és belenyomkodtam. Hosszában 6 egyforma csíkra vágtam fel, a mákkal szórt csíkokat önmagukban feltekertem, majd a már külön tekert csíkokat összefogtam, és egyenletesen felcsavartam. Az így kapott fonatot koszorúformára igazítottam, a sütő melegítőfokozatán még hagytam kelni 30 percet, majd 220 fokra tekertem fel, és 30 percig sütöttem. Így most tényleg ideális lett, kívül finoman ropogós, belül puha. 

Reloaded:

dsc_0727_small_1.jpg

Újra megsütöttem, és most még szebb is lett, mint legutóbb, íme:

dsc_0726_small.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr925693438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása