CookTa

Nyúlcomb vadasan

2014. április 06. 15:56 - ko123la

Még a héten eldöntöttem, hogy vasárnap vadast főzök, és ehhez még szombaton megpróbálok valami szép darab marhahúst szerezni, és bepácolni. Végül a szombat sűrűbb lett, mint terveztem, és így a beszerzési kör kimaradt. Még ma is csak 11 körül vettem erőt magamon, és indultam neki valami húst szerezni. Eddigre már csak a csirkemell volt a mentőötlet. Végül a Lidlben megszólított a gyönyörű nyúlcomb, ebből vettem négyet. Ez volt az első nyúl, első vadas életemben, de hát nem varázsolnom kellett, hanem csak egyszerű receptet megcsinálni. A vadasra nem volt a páromnak sem kialakult receptje, egy párat megnéztem a neten, és ebből raktam össze a saját verziómat. A kisebb lányom végül a szószból sajnos nem evett, de legalább a nyúlból nem generált tabut, azt jó szívvel megette.

Hozzávalók:
- 4 db nyúlcomb (~90 dkg)
- 3 teáskanál barna cukor
- 1 nagy fej hagyma
- 5 szál sárgarépa
- 2 szál fehérrépa
- kisebb darab zeller
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 dl száraz fehérbor
- 5 babérlevél
- 5 borókabogyó mozsárban megtörve
- 2 karika citrom
- 2 evőkanál citromlé
- 1 evőkanál mustár
- 1 tyúkhúsleves-kocka
- 3 teáskanál só
- bors
- 1,5 dl tejföl
- 1 evőkanál liszt

Elkészítés:
Egy fazékban nagyon forró olajon hirtelen erősen körbesütöttem a combokat. Aztán kivettem, az olajon világosbarnára karamellizáltam a barna cukrot, majd hozzáadtam a vöröshagymát. Egy kicsit pároltam, rádobtam az apróra karikázott gyökérzöldségeket, a fokhagymát, és pirítottam-pároltam elég hosszan. Amikor már puhulni kezdett, beleforraltam a bort, beletettem minden fűszert, alaplé hiányában a leveskockát, és felöntöttem forró vízzel. Visszatettem a nyulat, pont annyira állítottam be a levet, hogy elfedje a húst, felforraltam, aztán egészen lehalkítottam a gázt, és gyöngyözve főztem egy órát. A megpuhult húst újra kivettem, a zöldséges ragut leturmixoltam, a tejfölös habarással besűrítettem. Ma lusta voltam, ezért nem zsemlegombóc lett hozzá, csak orsótészta.

Szólj hozzá!
Címkék: nyúl

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr995963248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása