CookTa

Fogas roston kapros-tejszínes rákraguval

2014. június 13. 08:38 - ko123la

Egy éttermi élmény volt bennem, amikor szembe jött a boltban (Lidl) a fogas. Mélyhűtött, de már volt vele tapasztalat, tudom, hogy nagyon finomra meg lehet sütni. A rákot imádja minden gyerek, és abból is szép, nagy darabokat tudtam venni (erre egy kicsit túl szép is volt, de sima koktélrák nem volt). Köretnek a héjas, sült újkrumpli helyett egy kis sima főtt krumpli lehet, hogy jobb lett volna, de ez volt itthon, és biztos, hogy így azért jobban nézett ki, ami szintén fontos szempont.

DSC_0108_small.jpg

Hozzávalók:
- 1,6 kg fogasfilé
- 50 dkg garnéla
- só, bors, olívaolaj
- 1 citrom
- 1 dl finom, száraz fehérbor
- 2 dkg vaj
- 1 evőkanál liszt
- 1 dl tejszín
- 1 evőkanál kapor

Elkészítés:
A halat teljesen kiolvasztottam, szobahőmérsékletig. Leszárogattam, és sóval-borssal fűszerezve, közepes lángon, egy picurka olajon egy grillserpenyőben szépen pirosra sütöttem, a bőrös felével kezdve. Nagyon kell rá figyelni, hogy a fordításkor a bőre ne sérüljön, finomabb és szebb is, ha rajtamarad. A kész halszeleteket félretettem egy alufólia alá, hogy ne hűljenek ki. A serpenyőben a lesült pörzsanyagokat feloldottam a belefacsart citrommal, majd a fehérborral. Beledobtam a vajat és a rákot, átforrósítottam, meghintettem egy pici liszttel, végül a tejszínnel felöntöttem, és még egyszer összeforraltam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr706263901

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.06.13. 13:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása