CookTa

Tiramisu-kocka

2013. április 07. 19:34 - ko123la

Bora nagymama csinálta húsvétra, és különlegesen finom volt. Ez egy tojás nélküli változat, sütött piskótalappal, nem babapiskótából készült. Megpróbáltam én is, és szembe kellett néznem vele, hogy a rutin és ügyesség még mennyire hiányzik...

20130407_134558_small.jpg

Hozzávalók:
Tésztához:
- 6 tojás
- 6 evőkanál liszt
- 6 evőkanál porcukor
- 1 teáskanál sütőpor
- 2 dl cukrozott feketekávé

Krémhez:
- 25 dkg mascarpone
- 2 evőkanál porcukor ízlés szerint
- 2 dl habtejszín
- 1 csomag habfixáló
- 1 evőkanál kakaópor

Elkészítés:
Először megsütöttem a klasszikus sima piskótát. A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét keményre vertem, aztán kanalanként hozzákevertem a géppel a porcukrot, majd egyenként - még mindig a géppel - a tojássárgákat. A végén beleszitáltam a sütőporral összekevert lisztet, azt már csak kézzel beleforgattam, és 180 fokon 25 perc alatt megsütöttem. Kihűtöttem, félbevágtam lapjában, és a forró kávét egy ecsettel alaposan beitattam a lapok egy-egy oldalán. A krémhez habverővel fellazítottam a krémsajtot, beletettem a tejszínt, a cukrot, és a habfixet, és azzal együtt alaposan felvertem. Összerétegeztem, kávés piskóta, krém, újabb lap,  újabb krém, végül a tetejét megszórtam kakaóporral.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr355206033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása