CookTa

Karácsonyfa - csavart diós-csokis kalács

2013. november 23. 22:39 - ko123la

A napokban keringett egy kép a neten egy ilyesmi kinézetű sütiről, gondoltam, hogy kipróbáljuk, letesztelni, hogy jó lesz-e 4 hét múlva az ünnepekre is ilyet sütni. Szigorúan csak ezért :-) Tényleg látványos az eredmény, köszönet az ismeretlen ötletadónak!

20131201_143541_1_small.jpg

Hozzávalók:
- 60 dkg liszt
- 1 zacskó (7g) szárított élesztő
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 2 evőkanál vaj
- 3 evőkanál cukor
- 2 tojás sárgája
- 3,5 dl tej
- 1 csapott kávéskanál só

20131201_143214_small.jpg

Elkészítés:
Receptet nem láttam hozzá, a szokásos kalácstésztánkat csináltam meg a fenti hozzávalókból, gépben. Megfeleztem a kész tésztát, kinyújtottam. A deszkára fektetett alsó tésztát megkentem olvasztott vajjal, jó pár dekával, hogy a tekergetésnél megtartsa a tölteléket. Megtöltöttem a két oldalt (diós: 10 dkg durvára vágott dió és 10 dkg cukor keveréke, 1 evőkanál tejjel összefogva; kakaós: 3-3 evőkanál kakaópor és cukor keveréke). Ráfektettem a tészta másik felét, jól összenyomkodtam a két réteget. Éles késsel fenyőalakra vágtam, majd a két oldalon szimmetrikusan bevagdaltam vízszintesen a közepéig. Minden ágat szépen feltekertem, igyekeztem rendesen megformázni. Amikor kész volt, még egy félórát kelesztettem a sütőben, majd megkentem egy felvert tojással, és 180 fokon 30 percet sütöttem. 25 percnél már nagyon kezdett barnulni a teteje, akkor letakartam sütőpapírral.

20131201_143244_small.jpg

2 komment
Címkék: dió kelttészta

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr215653069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiduj 2013.11.24. 22:40:58

Hát, ha lenne hozzá fotó vagy ábra, szívesen belevágnék...na, de hova is? Errôl kellene egy kis szemléltetés.

ko123la 2013.11.25. 08:44:25

Szia tiduj, az első sorban be van linkelve az a kép, ahol látszanak a munkafázisok, bocs, csak nem akartam megismételni, ha már valaki ilyen szépen ledokumentálta a lépéseket. Sok sikert hozzá!
süti beállítások módosítása