CookTa

Szűzpecsenye Budapest módra

2013. december 15. 14:41 - ko123la

Oké, ebben nincs semmi egyedi vagy különleges, de kipróbáltam a klasszikus receptet, a helyi viszonyokhoz igazítva, és voilà, jó lett. A legnagyobb bók az volt, hogy a még a párom is, aki a zöldborsós cuccoktól komolyan idegenkedik, megkóstolta, és neki is nagyon bejött. Igazából jó lett a ragu is, de a legjobb a szűz volt, ilyen tökéletesre szerintem még nem sikerült megsütnöm húst. Átsült, de annyira szaftos, puha lett, hogy tényleg ez lett az eddigi csúcs. Ha egyszer szembejön egy szép darab bélszín, majd azzal is megismételjük.

20131207_115920_small.jpg

Hozzávalók:
- 2 egész sertésszűz (nem voltak kicsik, ebből azért jó sok lett)
- 35 dkg csirkemáj (talán jobb lett volna pulyka, de nem kaptam)
- 2 nagy fej vöröshagyma
- 5 nagyobb paprika
- 3 nagyobb paradicsom (tömegre mondjuk a paprika fele)
- 15 dkg zöldborsó
- só, bors, fűszerpaprika

Elkészítés:
A szűzet egész vastag szeletekre vágtam, mondjuk 4-5 cm-esekre. A szeleteket nem klopfoltam, hanem kézzel, tenyérrel, ujjakkal nyomkodtam ki nem túl vékonyra. Só, bors mindkét oldalon, és hagytam állni, amíg a ragu elkészült. A raguhoz sokan füstölt szalonnával indítanak, de azt én nem annyira szeretem, így simán olajon kezdtem párolni a nagyobb félszeletekre vágott hagymát. A gomba is kimaradt, bármennyire is kötelező elem, de azzal kiestek volna ketten is, ezért azt sem tettem bele. Mondjuk legközelebb megtehetem, hogy egészben megy bele a kisebb csiperke, azt a végén könnyebb kihalászni a problémás gyerekeknek, az íze viszont belefőhetne. Amikor kicsit megpuhult a hagyma, meghintettem két kiskanál pirospaprikával, és rádobtam a paprikát. Ekkor meg is sóztam, hogy adjon egy kis levet, és ne égjen meg a fűszerpaprika. Viszont végig nagyobb lángon és fedő nélkül dolgoztam, hogy elforrja a levét, és a végén sűrű ragut kapjunk. Ahogy az is puhulni kezdett, ment bele a paradicsom és a borsó. Végül mielőtt kész lett volna a lecsó, megkapta még a darabokra vágott csirkemájat. Ahogy azt beletettem, őröltem rá egy tisztes adag borsot. Azzal már csak 5 percet főztem, és félretettem. Ezután egy jó nagy, és nagyon forró serpenyőben, minimális olajon, hirtelen megsütöttem a szűzeket mindkét oldalon.

20131207_115948_small.jpg

2 komment
Címkék: máj szűz

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr165693508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Húsimádó · http://husimado-eger.blog.hu 2013.12.16. 11:06:49

Húúú. így 11 óra magasságában ettől a képtől nagyon megéheztem. Szinte érzem az illatát... Gratula, szép munka volt :-D

ko123la 2013.12.17. 08:55:05

Köszi, és esküszöm, mindentől függetlenül, éppen meg volt nyitva egy másik böngészőablakban a svéd húsgolyó, biztosan ki fogom próbálni, mert nagyon jól néz ki, és visszajelzek :-)
süti beállítások módosítása