CookTa

Epermisu

2014. április 06. 16:00 - ko123la

Manóéknál ettünk ilyet pár éve Borika szülinapján, én ott találkoztam először ezzel a desszerttel, korábban még csak nem is hallottam róla. Sajnos az eredeti recept feledésbe merült, ők azt állítják, hogy Stahl Judit receptje szerint csinálták, de amit én készítettem 3 éve otthon, az biztosan nem az alapján ment. Most meg kellett ismételnem, és mivel láthatólag nincs egységes, kialakult, elfogadott recept a neten, saját fejem után mentem.Emlékezve a korábbira és összevetve a mostanival, egész hasonló dolog jött létre. Egy jó pár óra a hűtőben jót tett neki, átpuhult a piskóta, és összeértek az ízek, nagyon friss és könnyű lett. Biztosan jó lehet a nem tojásos vonal is, de nekem ízlik ez a verzió.

DSC_0585_small.jpg

Hozzávalók:
- 50 dkg friss eper
- 30 dkg fagyasztott eper
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 2 evőkanál cukor
- 50 dkg mascarpone
- 5 evőkanál cukor
- 3 tojás
- 2 dl habtejszín
- 40 dkg babapiskóta

Elkészítés:
Maradtam egész közel a hagyományos tiramisumhoz. A fagyasztott epret kiolvasztottam. A fagyasztásból jött kinyomkodott epret a friss, darabolt eper harmadával turmixba tettem, és sima epervelővé turmixoltam. A kiolvadt eper levét egy vaníliás cukorral, 2 evőkanál cukorral és egy kis vízzel hígabb sziruppá forraltam össze. Kicsit hagytam hűlni. Utána nekiláttam a szokásos három krém-komponensnek. A mascarponét a tojások sárgájával és cukorral géppel alaposan felhabosítottam, majd beletettem az epervelőt, és azzal is összedolgoztam a géppel. Külön felvertem a tojásfehérjét. Próbáltam a tejszínt is, de a család miatt ez laktózmentes volt, amiből nekem még soha nem sikerült kemény habot csinálni - nem tudja valaki a titkot? Szóval a tejszín nem lett kemény, de azért jó laza habbá az is összeállt. A három habot óvatosan összeforgattam, és jöhetett a rétegzés egy mély edénybe.. A babapiskótákat a szirupba mártogattam, és a habbal váltogatva 3 réteg piskóta/hab sor jött ki. A közepébe is szórtam, aztán a tetejét befedtem a friss a darabolt eperrel.

100_6213_small.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr465963816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása