CookTa

Mágnás diós pite

2014. szeptember 14. 13:58 - ko123la

Először olvasás közben, a háttérműsorként ment a tévében a Táj-Föld, Kozi és Döme a TV Paprikán, és ők csináltak ilyen sütit. Akkor esélyem sem volt rá, hogy pontos receptet felírjak vagy megjegyezzek, és mivel nem emlékeztem sem a műsor címére (csak most utólag sikerült kiguglizni), sem a süti nevére, így egy darabig elég hendikeppes voltam, amikor meg akartam találni a receptet. A családban senki nem csinált hasonlót, az nem segített. Most, hogy megvan, a párom persze rögtön kérdezte, hogy ja, mágnás diósat csinálsz, ami neki gyerekkori kedvence... Így könnyű, ha megkérdezem, jó sok szenvedéstől megkímélhettem volna magam. Lényeg, hogy a youtube-on végül meglett a műsor felvétele, abból a recept, abból a süti, és mondhatom, érdemes volt őrizgetni az emléket, nagyon tetszett mindenkinek. Nekem is, mert alig van vele munka, az eredmény meg nagyon meggyőző.

DSC_0162_small.jpg

Hozzávalók:
A tésztához:
- 45 dkg liszt
- 1 zacskó sütőpor
- 15 dkg cukor
- csipet só
- 1 egész tojás
- 1 tojássárgája
- 30 dkg vaj/margarin
- 1 citrom reszelt héja
A töltelékhez:
- 30 dkg darált dió
- 30 dkg porcukor
- 2 zacskó vaníliás cukor
- 6 tojássárgája
- 7 tojásfehérje (a tésztás sárga maradéka)

DSC_0161_small.jpg

Elkészítés:
A linzertészta hozzávalóiból a szokásos módon gyorsan megcsináljuk a tésztát, tálba a liszt, a sütőpor, pici só, az egész tojás és a másik sárgája, a cukor, a kockázott vaj, a reszelt citromhéj, és ujjbegyekkel gyorsan összemorzsolva a vajat, sietve egynemű tésztát gyúrunk. Amíg a töltelékkel foglalatoskodtam, a tésztát fóliában hűtőbe tettem, és előmelegítettem a sütőnket 200 fokra. A töltelékhez először külön felvertem a sárgákat a cukorral, ill. a fehérjét kemény habbá, és végül egy kézi habverővel óvatosan összeforgattam a darált diót, a fehérjét és a sárgáját. Nem kínlódtam, hogy tökéletes legyen a keveredés, inkább vigyáztam a habra. A linzertésztát jó lisztes deszkán a tepsi méretére nyújtottam, kis ráhagyással, szépen belefektettem és elegyengettem. Itt kellett volna egy réteg finom baracklekvárt simítani rá, de elfelejtettem a kislányom nem szereti a lekváros sütiket, ezért kihagytam, és bár nem ugyanaz, csak tálaláskor halmoztam a szeletekre a baracklekvárt (az első körre nagy darabos, házi őszi ment, azzal is nagyon ott volt). A tésztaágyra öntöttem a kevert diós habot. A sütőben először 20 percig 200 fokon sütöttem, de azt egy kicsit soknak találtam, és visszavettem 180-ra a maradék 12 percre.

Szólj hozzá!
Címkék: dió

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr396680089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása