CookTa

Konfitált sertésszűz mázas cseréptálban

2014. november 30. 10:13 - ko123la

Ha éppen olyan korszak van, hogy eszek kenyeret, akkor mindig keresem, hogy mivel lehet változatosabbá tenni a szokásos feltétek sorát, ha nem sonkát, szalámit, sajtot eszünk. Korábban már volt egy kísérletem, de a mostani lett igazán finom, ezt most már érdemes megörökíteni. Teljesen újszerű és remek élmény egy téli reggelihez vagy vacsorához elővenni a zsírban eltett húst, ami hideg hűtőben hetekig eláll, és valami zöldséggel feldobva, kenyérre kenve enni. Ezt szó szerint lehet érteni, nemcsak a zsírt, hanem a húst is lehet kenni is, ha valaki nagyon akarja, bár szeletben is mehet, ha óvatosan szedem ki.

DSC_0322_small.jpg

Hozzávalók:
- 2 db szűz
- 80 dkg libazsír
- 5-6 gerezd fokhagyma
- 10-12 szem egész bors
- pár babérlevél

DSC_0297_small.jpg

Elkészítés:
Legutóbb körbesütöttem, most semmit nem szórakoztam. Szépen belefektettem a két darab húst egymás mellé egy cseréptálba, amibe pontosan belefértek. Beledobáltam a fűszereket, annyi libazsírt öntöttem rá, hogy a húsból semmi ne lógjon ki, rátettem a fedelét, és 6 órára 110 fokos sütőbe tettem. Ennyi idő alatt tökéletes ízű lesz, állagra a hús meseszerűen puha, miközben a szálas szerkezete érintetlenül megmarad. Amíg meleg, addig érdemes kihalászni a fűszereket, hogy ne később kelljen vele szenvedni. Kihűtés után óvatosan kicsorgattam alóla a hús levét, és mehetett a hűtőbe.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr966944551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása