CookTa

Epermisu fehércsokival

2016. június 10. 11:56 - ko123la

Biztos, hogy minden szezonban legalább 1-2 alkalommal kiköveteli a család az epermisut kényeztetésnek. Eddig mindig a saját verzió szerint dolgoztam, ami elég közel van a klasszikus tiramisuhoz, csak a piskóták mentek az eper levéből főzött szirupba kávé helyett, az epervelővel gazdagodott a krém, és darabos eper is került bele. Viszont akkor is, azóta is sokszor láttam a neten a kicsit más irányba menő fehércsokis változatot, gondoltam, hogy megpróbáljuk azt is. A lányom pedig, aki szívén viseli a blog sorsát, ragaszkodott hozzá, hogy ezúttal készüljön egy rendesen fotózható tálalással is - alapban csak egy nagy kupac rózsaszín krémes dobozt lehet lőni, eperdarabkákkal díszítve. Most ezen egy kicsit azért túlléptünk, hátha valakinek ez hozza meg a kedvét a hétvégére egy nagy családi desszertre, bár ha már van lelkesedés, én továbbra is a fenn linkelt saját verziót ajánlom. Többünk véleménye szerint, bár nagyon hasonló az összhatás, az mégis jobban tetszik.

dsc_0110_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg eper
- 50 dkg mascarpone
- 2 dl tejszín
- 1 zacskó habfixáló (elhagyható)
- 20 dkg fehércsokoládé
- 15 dkg cukor
- 3 dl víz
- 1 db citrom leve és reszelt héja
- 1 evőkanál citromlé
- 50 dkg babapiskóta


dsc_0115_small.jpg

Elkészítés:
A sziruppal kezdtem, egy kislábasban összeforraltam a cukrot, a vizet, a citrom reszelt héját és levét, hagytam egy kicsit sűrűsödni, majd lezártam, és hagytam hűlni. A krémhez az eper felét turmixoltam, egy nagy tálban a mascarponéba kevertem, beleöntöttem a mikróban, a minimum fokozaton felolvasztott fehércsokit, majd a tejszínt és habfixet is, és az egészet kézi mixerrel alaposan összedolgoztam és fellazítottam. A habfix nem elengedhetetlen, csak mi laktózmentes tejszínből kell hogy dolgozzunk, az meg lazább, másrészt én szeretem, hogy ha tálaláskor jobban megtartja a formáját a tányéron. Az eper másik felét daraboltam. Az összeállításhoz a szirupba mártogatott piskótákat, a krémet és a darabos epreket rétegeztem, itt nyilván mindenki úgy csinálja, ahogy a kedve vagy a szépérzéke diktálja. A kész desszertet hűtőben jól áthűtöttük, és lehetett enni. Csak elrémisztésként mondom, hogy ennek az adagnak a kétszeresét csináltuk meg, és az is rémisztően gyorsan fogyott el. A babapiskóta mennyiségért bocs, mindenhol 40 dkg-os csomagban árulják, nekem így adta ki, ha éppen csak 40 dekával készül, persze az is lehet tökéletes (nekem meg megmaradt egy fél a három csomagból, és várja a jobb sorsot a kamrában). A menta most csak dísz volt rajta, de a gyors eperkrémlevesben nálunk szokott benne is lenni, és abban nagyon szeretem, ezért meg lehet próbálni a krémhez turmixolt eperhez mentát is adni, egy kicsit újszerűbb ízélményért.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr438794436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása