CookTa

Epres lepény

2013. június 08. 21:38 - ko123la

A délutáni órákban kedvünk támadt egy kis finomságra, és a napokban az Alapkonyhán látott receptet választottuk, igazodva az eperszezonhoz. Annyit meg lehet állapítani, hogy minimum kétszer ennyit kell csinálni legközelebb, ez így olyan gyorsan ért véget, hogy az már fájó volt.

20130608_204204_small.jpg

Hozzávalók:
- 22 dkg liszt
- 17 dkg vaj
- 4 dkg cukor
- csipet só
- 4 evőkanál hideg víz
- 4 evőkanál eperlekvár
- 30 dkg eper

Elkészítés:
A kisebb kockákra vágott vajat beletettem a lisztbe, hozzáadtam a sót, cukrot, vizet, kézzel összegyúrtam a tésztát, és egy órára a hőtőbe tettem folpackba csomagolva. Amikor elővettem, jó lisztes deszkán kinyújtottam, egy szép kört körbevágtam. A szélét nem teljesen elérve megkentem eperlekvárral, abba beleültettem a félbevágott epreket, és felhajtogattam a szélét. A felhajtott szélt megkentem tojással, és alaposan megszórtam a torta tetejét barna cukorral. 180 fokon, alsó-felső sütéssel 30 perc alatt lesz kész, és nem volt ideje kihűlni :-)

Update: újra sütöttünk, most piteformában, ráhajtás nélkül, így is ízlett.

DSC_0035_small.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: eper

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr705351635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása