CookTa

Málnás-diós parfé

2013. augusztus 01. 21:29 - ko123la

Mostanában elég sok fagylalt készült, amit szorgalmasan dokumentáltam is: vanília, karamell, eper, málna. Ezekben közös volt, hogy fagyigéppel csináltam, és az is, hogy csak az elkészülést követően volt az igazi az állaguk, utána a maradék másnapra már túl keményre fagyott. A gép csak abban segített, hogy nem jégkristályosodtak a mélyhűtőben. Ebben a parféban az is szenzációs, hogy több napnyi fagyasztás után is kényelmesen fel lehetett szeletelni késsel, és egyáltalán nem kristályosodott meg. A málna istenien savanykás volt benne, kár, hogy vége a szezonnak, de az is biztos, hogy ez fagyasztottból is minimum olyan finom lesz, mint a frissből. Dió helyett meg lehet próbálni mással is, a tévében pisztáciát tettek bele, de ugye az nem terem a nagymamám kertjében :-) Ez most tisztán mézzel készült, és az édessége rendben volt, viszont én nem nagyon szeretem a mézet, és egy kicsit kikiabált belőle, így legközelebb a felét porcukorral fogom kiváltani. Nagyon jó volt ez a tojásos verzió, fellelkesültem, egyszer még nagyon megcsinálom a nigellás eperfagyit is.

Hozzávalók: (bocs, nem volt minden pontosan kimérve, de ebben tényleg van tolerancia):
- 6 tojás sárgája
- 1,5 evőkanál méz
- 1,5 evőkanál porcukor
- 2 dl tejszín
- 1 jó marék durvára vágott dió
- 1 doboz málna (12,5 dkg?)

Elkészítés:
A tojások sárgáját a mézzel és a porcukorral géppel minimum 5, de inkább 10 percig magas fokozaton felverjük. Elképesztő, hogy mennyire krémesre és egyben keményre feljön, ilyet még tojás sárgájából nem láttam. Utána óvatosan beleforgattam a habbá vert tejszínt, és az alap ezzel el is készült. Műanyagfóliával (jó nagy rátartással vágtam ki) kibéleltem egy kis tepsit, beleöntöttem az alapot, és két órára a mélyhűtőbe tettem. Fontos az időzítés, pont ennyi kell neki, hogy már megszilárduljon annyira, hogy megtartsa a málnát és a diót, és ne süllyedjen el benne, viszont ne legyen olyan kemény, hogy ne lehessen egyben belekeverni a málnát. Amikor ezzel megvoltam, ráhajtottam a ráhagyott fóliát, és vissza a mélyhűtőbe, minimum három órára.Tálalás előtt ki lehet egy kicsit venni 15-20 percre a normál hűtőbe, akkor már szépen fel lehet vágni.

Szólj hozzá!
Címkék: dió fagyi méz málna

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr975438900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása