CookTa

Szilvásgombóc

2013. augusztus 24. 14:54 - ko123la

Kicsit leürült hűtő mellett kezdtem el az ebéden gondolkodni, krumpli és szilva volt, úgyhogy belevágtam életem első krumplis tésztájába. Érdemes volt!, most már értem, hogy miért hajlandó erre valaki ahelyett, hogy kivenné a mélyhűtőből a gyárit.

20130824_135017_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg krumpli
- 30 dkg liszt
- 1 púpos evőkanál búzadara
- 2 evőkanál olaj
- 1 tojás
- só
- ~25 kisebb-közepes kékszilva
- fahéjas porcukor (a szilvához, kb. 5 dkg cukor és egy alapos hintés örőlt fahéj)
- olaj + morzsa a beforgatáshoz

Elkészítés:
A krumplit héjában puhára főztem jó sós vízben, majd meghámoztam, összetörtem, és beledolgoztam (kézzel, úgy jobbnak tűnt) a lisztet, darát, tojást, olajat és sót. Amíg főtt a krumpli, a szilvákat belevagdosva kimagoztam, szerencsém volt, magvaváló volt, így könnyen ment. Szintén párhuzamosan emellett megpirítottam a cukrozott morzsát is szép barnára. A tésztát nagyon alaposan belisztezett deszkán félcentisre nyújtottam, közben állandóan lisztezve, és a szilvákhoz illeszkedő méretű négyzetekre vágtam. Elkezdtem a töltést, a lányom minden szilvát megtöltött a fahéjas cukorral, és jó alaposan összenyomkodva a tésztát a szilvák körül, megformáztam a gombócokat. Tele fazék sós vizet forraltam, és két menetben beleraktam a gombócokat. Azok tették a dolgukat, egy idő utan feljöttek, adtam még nekik két percet, és szedőkanállal a morzsába szedtem őket, jól megforgattam benne, és végre lehetett enni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr15474727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hunor Levente 2013.08.25. 13:41:00

"morzsa a beforgatáshoz"

vagy mák

ko123la 2013.08.25. 19:34:35

@Hunor Levente: Azt még sohasem próbáltam, elsőre egy kicsit idegennek is tűnik, de köszi, legközelebb egy darabbal kipróbálom.
süti beállítások módosítása