CookTa

Tiramisus muffintorták (Lorraine Pascale)

2014. február 01. 18:49 - ko123la

Már akkor is elképesztő volt, ígéretes és nagyon menő, amikor karácsony előtt láttam Lorraine műsorában, és azóta terveztem elkészíteni. Lassan elmúlt a karácsonyi édesség-túlterhelésünk, úgyhogy már neki lehetett állni. Az eredeti receptet egész gyorsan megtaláltam a neten, egy-két hozzávaló nekem nem hozzáférhető, így itt-ott változtattam. Először nagyon kevésnek tűnt, hogy a család összesen 12 darabot kap, és majdnem dupla adaggal nyitottam, de nagy tévedés lett volna - elképesztően kiadós egy darab is, kettővel mindenki nehezen küzdött meg. Megismételendő, különleges és elegáns lett.

DSC_0439_small.jpg
Hozzávalók:

Tészta:
- 16,5 dkg puha vaj
- 10 dkg barna cukor
- 10 dkg porcukor
- 4 tojás
- 25 dkg finomliszt
- 1 teáskanál sütőpor
- 1 dl tejföl
- 3 teáskanál kávégranulátum
- 3 evőkanál őrölt mandula
- pár csepp keserűmandula-aroma

Krém:
- 50 dkg mascarpone
- pár csepp vanília-kivonat
- 4 evőkanál porcukor
- 2 evőkanál őrölt mandula
- pár csepp keserűmandula-aroma

Szirup:
- 16,5 dkg cukor
- 1,65 dl víz
- 2 kávéskanál kávégranulátum

Elkészítés:
A tésztát a vajjal és a cukorral kezdtem a gépben. Amikor már fellazult és egynemű lett, beletettem a tojás és a liszt felét, vártam egy kicsit, amíg a gép dolgozott, majd utánament a tojás és a liszt másik fele. Az angol receptben self-raising liszt van, én ezt finomliszttel és egy kiskanál sütőporral közelítettem. Ricotta sem volt otthon, helyette ment bele egy fél pohár tejföl. Végül nem volt amaretti kekszem, pedig hajtottam rá mindenhol, ehelyett kapta az őrölt mandulát és a mandula-aromát. A 12-es muffinsütőbe szétosztottam, és 180 fokon, 30 perc alatt sütöttem meg. Nagyon szépen megnőttek, és üresen is jó volt, a legkisebb úgy ette. Közben a krém hozzávalóit összekevertem, és a hűtőbe tettem. Végül a sziruphoz lassú tűzöm felolvasztottam a cukrot vízben, beletettem a nescafét, és nagy lángon sűrűre beforraltam. Amikor kihűltek a torták, félbevágtam, és egy szilikonecsettel alaposan beáztattam mindkét felüket a sziruppal. Végül elosztottam a krémet a tortákon, megkapták a tetejüket, porcukorral meghintettem őket, és a kávés hangulatúak még kaptak rá egy kis szirupot díszítésnek.

  • 165g (5 1/2oz) soft butter
  • 100g (3 1/2oz) light brown sugar
  • 100g (3 1/2oz) caster sugar
  • 4 eggs
  • 260g (9oz) self-raising flour
  • 80g (3oz) ricotta cheese
  • 3 tbsp coffee essence
  • 12 amaretti biscuits, roughly crumbled
  • Icing sugar and cocoa powder, for dusting

Read more at http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/512803/lorraine-pascale-s-mini-tiramisu#djZ5Tv4VToHPYcTz.99
  • 165g (5 1/2oz) soft butter
  • 100g (3 1/2oz) light brown sugar
  • 100g (3 1/2oz) caster sugar
  • 4 eggs
  • 260g (9oz) self-raising flour
  • 80g (3oz) ricotta cheese
  • 3 tbsp coffee essence
  • 12 amaretti biscuits, roughly crumbled
  • Icing sugar and cocoa powder, for dusting

Read more at http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/512803/lorraine-pascale-s-mini-tiramisu#djZ5Tv4VToHPYcTz.99
  • 165g (5 1/2oz) soft butter
  • 100g (3 1/2oz) light brown sugar
  • 100g (3 1/2oz) caster sugar
  • 4 eggs
  • 260g (9oz) self-raising flour
  • 80g (3oz) ricotta cheese
  • 3 tbsp coffee essence
  • 12 amaretti biscuits, roughly crumbled
  • Icing sugar and cocoa powder, for dusting

Read more at http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/512803/lorraine-pascale-s-mini-tiramisu#djZ5Tv4VToHPYcTz.99
Szólj hozzá!
Címkék: kávé mascarpone

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr355793098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása