CookTa

Rakott karfiol

2014. március 23. 17:25 - ko123la

Ez most megint csak a családi receptgyűjteménynek szóló bejegyzés. A rakott karfiolhoz mindenkinek egyértelműen pozitív a hozzáállása, ennek ellenére 1-2 alkalommal sütöttünk eddig összesen életünkben. Most volt egy saját, új kísérlet, és mivel nagyon rendben volt, rögzítjük.

DSC_0449_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg darált hús (diétázunk, ezért most 7%-os zsírtartalmú pulyka volt, ebbe nagyon illett)
- 2 fej vöröshagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma
- olaj, só, bors, pirospaprika
- 30 dkg rizs
- 2 közepes karfiol
- 2 húsleves-kocka
- 3 evőkanál vaj
- 3 evőkanál liszt
- 5 dl tej
- 2 pohár tejföl
- só, bors, szerecsendió
- reszelt keménysajt (most éppen gouda, mert az volt csak itthon, még akkor is, ha nem éppen kemény)

DSC_0444_small.jpg

Elkészítés:
A karfiolt rózsáira szedve megfőztem a leveskockákból készített alaplében, nem egészen puhára, hogy még semmiképp se essen szét. A rizst szokásos módon megfőztem. A húshoz pörköltalapot készítettem, a végén beletettem az apróra vágott fokhagymát, és ezen sütöttem meg a húst. Úgy döntöttem, hogy nem sima tejföl lesz rajta, hanem besamel mártásba keverem bele a tejfölt. Így a vajon megfuttattam a lisztet, felöntöttem a tejjel, és megvártam, amíg besűrűsödik. Sóval, borssal ízesítettem, és belereszeltem egy kis szerecsendiót. Hagytam egy kicsit hűlni, és ebbe kevertem bele a tejfölt. A sok előkészület után az összeállítás volt hátra. Egy nagy tepsit egy pici olajjal kentem ki. A karfiolból 8-10 szebb rózsát félretettem, a többit egyenletesen leterítettem a tepsi aljára. Rá a rizs, arra a hús, végül beleültettem a félretett rózsákat. Meglocsoltam a tejfölös mártással, , és légkeveréses állásban 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. Végül megszórtam a sajttal, és azzal szép pirosra készre sütöttem.

DSC_0440_small.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: karfiol besamel

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr495875426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása