CookTa

Fűszeres harmonika krumpli sütőben

2015. november 07. 21:38 - ko123la

Nem saját az ötlet, de nagyszerű, mert szokatlan, látványos, és nagyon finom, sültekhez remek köret lehet. Először egy lassú sütésű karajhoz tálaltam.

dsc_1777_small.jpg

Hozzávalók:
- 6 db nagy (igazán naaagy) szem krumpli (szerintem bő másfél kiló volt)
- 4-5 gerezd fokhagyma
- 1 ág (mondjuk 10 cm) rozmaring
- 1-2 evőkanál vaj
- só, bors, olívaolaj

Elkészítés:
A krumplikat hámozás nélkül nagyon alaposan ledörzsöltem folyó vízben. Egymástól fél centi távolságra, majdnem az aljáig bevagdaltam éles késsel (távtartónak mindkét oldalon egy-egy evőpálcikát használtam). Az így készült harmonikákat óvatosan megnyitottam, a lapok közét erősen sóztam és borsoztam, és egy pici olajra egy tepsibe tettem. Az olajat felhevítettem, és a kés lapjával megzúzott fokhagyma és a rozmaringág ízével megdúsított olívaolajjal egyenletesen meglocsoltam a tepsiben a krumplikat. Lassan csináltam, és közben megnyitogattam a vágásokat, hogy az ízek benn is érvényesülhessenek. 200 fokos sütőben egy bő órát töltöttek, ez nyilván nagyon függ a krumplitól is. Amikor elégedett voltam a puhasággal, feltekertem a sütőt 225-re, és grillt is adtam neki, kb. 10 percig, hogy egy kicsit színt kapjon. A félretett kislábosban, amiben a fűszeres olaj készült az elején, és még benne volt a fokhagyma és rozmaring, 2 evőkanál vajat hevítettem, és a kész krumpli tetejét még átfényeztem vele. Gyönyörű lett, a tepsiben is, a hússal együtt tálalva is. Ha lett volna, friss snidling biztosan feldobta volna, helyette apróra vágott kaliforniai paprika ment a tetejére. Isteni lett!

dsc_1782_small_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr598014523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása