CookTa

Kókuszos-kakaós kalács

2013. október 19. 18:44 - ko123la

Két hete ennek a jegyében telt a hétvége. Szombaton sütöttem sima kakaósat felcsavarás nélkül, az klassz volt, hogy formában sütöttem meg. A párom szerint ezt szüreti kalácsnak hívják náluk, és most tényleg nagyon eltaláltuk. Viszont olyan gyorsan elfogyott szombaton, hogy vasárnap megismételtem, egy kicsit másképp. Ezt most kókuszos csokival töltöttem, és felcsavartam. Így is igazán finom lett, a kókuszos is nagyon népszerű volt. 

20131006_175222_small.jpg

A tésztához a szokásos kelttésztát csináltam meg:
- 60 dkg liszt
- 1 zacskó (7g) szárított élesztő
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 2 evőkanál vaj/margarin
- 3 evőkanál cukor
- 2 tojás sárgája
- 3,5 dl tej
- 1 csapott kávéskanál só

Hozzávalók a töltelékhez (egy kalácshoz, a fenti tésztából kettő jön ki, így kétszer ennyi kell):
- 8 dkg vaj/margarin
- 3 evőkanál cukor
- 2 evőkanál kókuszreszelék
- 1 evőkanál kakaópor

20131006_175728_small.jpg

Elkészítés:
A tésztát a fenti link szerint géppel csináltam. A kész tésztát még kelesztettem, majd két részletben szépen kinyújtottam, megkentem a kókuszos krémmel, szorosan feltekertem, és jól összenyomtam, hogy a töltelék hozzáragadjon a tésztához. A kész tekercset hosszában kettévágtam úgy, hogy csak a vége fogja össze, és a két felet összefontam. A fonatot a kivajazott-kilisztezett sütőformába helyezve még 20 percig tovább kelesztettem, majd tojással megkentem, kristálycukorral megszórtam, és 20-20 perc alatt megsütöttem 175 fokon, a második 20 percben sütőpapír fedéssel.

20131006_175504_small.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr375586917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása