CookTa

Mákos grízpuding málnaöntettel

2014. június 13. 08:38 - ko123la

Ez csak egy sima, gyors kísérlet az Alapkonyha receptje szerint. Semmi komolyat nem változtattam rajra, azon kívül, hogy nem darált mákot raktam bele, és nem passzíroztam a málnát. Én szeretem az édességekben is a ropogtatni valókat, imádom a mákot egyben a sütikben, a málna meg kevés is volt, és lusta is voltam a passzírozáshoz. Mindenkinek nagyon ízlett, alig pár perc munka volt. A puding-tejbegríz édességéhez nagyon klassz kontraszt volt a cukrozatlan málnaöntet friss fanyarsága. Viszont legközelebb én puhábbra főzöm - ha lesz időm, előre beáztatom a tejbe a darát, és egy kicsivel több tejet is rakok bele.

DSC_0013_small.jpg

Hozzávalók:
- 16 dkg búzadara
- 5 dl tej
- 8 dkg cukor
- 3 dkg mák
- 1 citrom héja
- 3 dkg vaj
- 1 kis doboz málna (vagy kettő, ha szezon van, és olcsó)
- 1 csapott kávéskanál étkezési keményítő

Elkészítés:
A grízt a tejjel, a cukorral, a mákkal és a citrom héjával alacsony lángon, lassan kevergetve sűrűsödésig főzzük. Lezárjuk, és hozzákeverjük a vajat is. A grízpudingot kicsi szufléformákba porciózzuk, majd teljesen kihűtjük.
A málnaöntethez a málnát leturmixoljuk (egy nagyon kicsi vízzel, hogy lazább legyen). A málnapürét melegíteni kezdjük. A keményítőt egy kis csészében csomómentesre keverjük egy kanálnyi meleg málnapürével, majd hozzákeverjük a többi málnapüréhez, és felforraljuk.
Tálaláshoz a szufléformákat egy forróvizes tálba tesszük pár pillanatra, utána könnyen kiborítható a puding egy kistányérra. Végül ráöntjük a málnaöntetet.

DSC_0018_small.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: mák málna griz

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr946288502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása