CookTa

Cukkinifőzelék

2012. április 29. 20:31 - ko123la

A céges büfében volt, korábban még nem is hallottam, hogy ebből is készítenének főzeléket. Megkóstoltam, ízlett, most megfőztem, és nagyon ízlett a felnőtteknek. Tulajdonképpen a legegyszerűbb kapros tökfőzeléknek készítettem el.

dsc_1451_small.jpg

Hozzávalók:
- 1 kg cukkini (jó, ha kicsik, akkor nem magos a belseje)
- közepes fej vöröshagyma
- 1 evőkanál liszt
- 1 dl tejföl
- 1 kiskanál ecet
- 1 kiskanál cukor
- kapor, só

Elkészítés:
Zöldséghámozóval vékonyan meghámoztam a cukkiniket, és julien-re vágtam - nincs tökgyalum, de talán jobb is volt így, hogy nem esett szét. A hagymát apróra vágva olajon megpároltam, rádobtam a cukkinit. Rögtön sóztam, ecetet is bele, kaprot jó bőven (mondjuk 1 evőkanál). Szépen pároltam, lassan, fedő alatt, aztán egy 10-12 perc múlva, amikor már nem volt kemény, de még szépen megtartotta az alakját, ráhintettem a lisztet, egy kis vizet. Még egyszer jól felforraltam, bele a tejfölt, azzal is összeforraltam, és kész.

Szólj hozzá!
Címkék: cukkini kapor

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr834479782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása