CookTa

Sörben sült csontos-bőrös sertéskaraj

2013. július 22. 20:22 - ko123la

Ketten voltunk, gyerekek Nyíregyházán, és éppen vacsorát vadásztunk, amikor szembe jött a boltban a két gyönyörű szelet. Láthatólag nagyon friss volt, és vonzóan vastag, remekül nézett ki. Úgyhogy neki is láttam estére gyorsan.

20130703_190807_small.jpg

Hozzávalók:
- két vastagabb csontos-bőrös karajszelet
- 5 dl barna sör (Dreher Bak)
- 3 szál zöldhagyma
- 3-4 gerezd fokhagyma
- só, bors, kömény

Elkészítés:
Sóztam, borsoztam jó durvára őrölt borssal, megszórtam köménnyel, és olajban, nagyon hirtelen kérgesítettem mindkét oldalt. Amikor szép piros volt, beledobtam pár gerezd fokhagymát (kicsit tenyérrel összelapítva), 3 szál zöldhagymát nagyobb darabokra vágva. Felöntöttem a sör jó részével, lefedtem, és lassan párolni kezdtem. Amikor közben fogyott a leve, de nem volt még elég puha, beleküldtem a maradék sört is. A végén nagyon kellett figyelni, a sör cukra erősen karamellizálódott, könnyen oda is kapott. 55-60 percig főtt-sült, a végére szépen megpuhult. Érződött rajta sör fanyarsága, különleges íze volt, nem a mindennapi-szokványos ízvilág, és ez nagy értéke volt. A párom imádta, nekem csak ízlett.

Szólj hozzá!
Címkék: sör sertés karaj

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr465419202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása